Jag har fläckar i badrumstaket som kommer tillbaka än fast jag ”torkat bort” dom flera gånger. Vad kan det vara?
 
  • Vitt tak med fläckar och en cirkulär taklampa. Mögel eller vattenskada syns eventuellt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Takdusch med vattenstrålar, fläckar på taket, mögel eller smuts, badrumsinredning, nytänd spotlights.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär hade jag också men efter kanske 10-15 år. Gick enkelt att torka bort och jag det har inte kommit tillbaka. Jag gissar att det är hudvårdprodukter, fett och annat som ångar runt när man dushar osv.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Sådär hade jag också men efter kanske 10-15 år. Gick enkelt att torka bort och jag det har inte kommit tillbaka. Jag gissar att det är hudvårdprodukter, fett och annat som ångar runt när man dushar osv.
Men det är återkommande för mig. Och har det på hela taket .. 🤔
 
Det liknar svartmögel. Även om du torkar bort det synliga, så finns sporer kvar. Det måste sprutas med mögeldödande medel, för att få död på. Dock inget att vara direkt orolig över. Svartmögel är tämligen ofarligt, och mycket vanligt i badrum, om än inte i taket.
 
A AG A skrev:
Det liknar svartmögel. Även om du torkar bort det synliga, så finns sporer kvar. Det måste sprutas med mögeldödande medel, för att få död på. Dock inget att vara direkt orolig över. Svartmögel är tämligen ofarligt, och mycket vanligt i badrum, om än inte i taket.
Ok tack.
 
Om det i detta fall är mögel är ju mer ventilation rätt medicin.
 
  • Gilla
Riverground
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.