Har ett litet problem.. det låter konstigt när jag drar ur sladden från tvättmaskinen ur eluttaget.
Har aldrig hört nåt konstigt ljud när jag drar ur andra sladdar från eluttag. Vad kan vara fel?
 
Varför drar du ur sladden från tvättmaskinen? Gör du detta när maskinen är avstängd eller igång?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Jag stänger av tvättmaskinen helt innan jag drar ur sladden. Måste dra ur den för att sätta i sladden till torktumlaren.
 
Hur låter det? Sprakar, fräser?
 
B Byggblåbäret skrev:
Jag stänger av tvättmaskinen helt innan jag drar ur sladden. Måste dra ur den för att sätta i sladden till torktumlaren.
Och låter det på samma sätt när du drar ur sladden från torktumlaren för att sedan sätta i tvättmaskinens sladd.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Hur låter det? Sprakar, fräser?
Det är lite svårt att förklara.. men som ett klickljud. Låter som att det är ström i sladden.
 
P Pin skrev:
Och låter det på samma sätt när du drar ur sladden från torktumlaren för att sedan sätta i tvättmaskinens sladd.
Nej från den är det inget ljud alls.
 
B Byggblåbäret skrev:
Låter som att det är ström i sladden.
Hmm. Vet inte om jag blir klokare av den beskrivningen.
 
Misstänker du fel så kontakta en elektriker och byt till ett dubbeluttag.
Eller, vänta, kontakta en elektriker och byt till ett dubbeluttag.
Just do it!
Och förstås undvik kör bägge maskinerna samtidigt eller dra fler trådar till uttaget.

/W
 
A
Finns även uttag med delade brunnar att montera fast det förutsätter ju att det finns en till fas framdragen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.