fubar fubar skrev:
Jag o sönerna spelar Monopol. De anser att jag måste ställa upp mina nyköpta hus själv på mina gator. Det måste väl vara fel?
Du har alltså inte uppfostrat barnen ordentligt. Anledningen att man skaffar barn är väl att dom ska göra allt åt en
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Längddiskriminering
Längd?
 
F fribygg skrev:
Längd?
Ja om man bara får ha 110 cm långa Balroger så blir det ju klart diskaminering
 
F fribygg skrev:
Längd?
Kallar du mig kortväxt...?
 
Hur nära får man gräva mot grannens gräns? Alltså tunnellik konstruktion 🚧
 
  • Haha
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Hur nära får man gräva mot grannens gräns? Alltså tunnellik konstruktion 🚧
På höjden eller längden❓
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja om man bara får ha 110 cm långa Balroger så blir det ju klart diskaminering
Men så små balroger finns väl ändå inte? Max 110 cm höga handlar det väl om..

Diskaminering, är det nått fel med ryggraden på korta balroger?
 
F fribygg skrev:
Men så små balroger finns väl ändå inte? Max 110 cm höga handlar det väl om..

Diskaminering, är det nått fel med ryggraden på korta balroger?
Troligen om dom måste gå ihopvikta så dom bara är 110 cm höga. Eller det måste vara ett dolt fel
 
Henningelvis Henningelvis skrev:
Äntligen! Jag har knackat rost hela veckan.
En V8, 1974, 98 oktan, lägger ungefär 2h/dag på bilen.
Har ingen fråga. Vill bara att alla ska veta.
Perfekt gratis att köra eftersom alla kan meka själva.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
På höjden eller längden❓
Ja alltså om jag gräver en tunnel så är ju höjde inte intressant förutom om jag tränger igenom ytan, då behöver jag ju marklov för jag har gjort en markförändring som är mer än 50cm men så länge jag är under jord alltså får jag gräva närmaren än 4.5m?
 
T TypRätt skrev:
Ja alltså om jag gräver en tunnel så är ju höjde inte intressant förutom om jag tränger igenom ytan, då behöver jag ju marklov för jag har gjort en markförändring som är mer än 50cm men så länge jag är under jord alltså får jag gräva närmaren än 4.5m?
Höjden är väl intressant ska du ha ståhöjd eller kryphöjd. Om du håller dig mer än 4,5 under gränsen så måste det ju gå bra att gräva ända till grannens grund eller kanske under den. Frågan här är väl hur djupt går äganderätten.
 
N Niq skrev:
Höjden är väl intressant ska du ha ståhöjd eller kryphöjd. Om du håller dig mer än 4,5 under gränsen så måste det ju gå bra att gräva ända till grannens grund eller kanske under den. Frågan här är väl hur djupt går äganderätten.
Nja tomtgränsen går i sverige ända ner till jordens centrum så det blir ju som en väldigt spetsig pyramid om du har en fyrkant till tomt. I detta fall är det inte så intressant för riktigt så djupt ska vi inte, men kanske 7-12m höjd kan vara bra för genomsnittlig balrog kanske? Då borde det gå att placera honom i tomtgräns tänker jag. Skicka ner några dvärgar då och då så han inte behöver komma up för att äta och den borde ses som underhållsfri?
 
T TypRätt skrev:
Nja tomtgränsen går i sverige ända ner till jordens centrum så det blir ju som en väldigt spetsig pyramid om du har en fyrkant till tomt. I detta fall är det inte så intressant för riktigt så djupt ska vi inte, men kanske 7-12m höjd kan vara bra för genomsnittlig balrog kanske? Då borde det gå att placera honom i tomtgräns tänker jag. Skicka ner några dvärgar då och då så han inte behöver komma up för att äta och den borde ses som underhållsfri?
Hur ska du få ner orcherdranken då❓
Tänkte du spänna fast den på dvärgarna så det blir mat o dryck samtidigt❓
 
Jag köpte mig 1,5 liter standardmjölk i lördags. Förväntar mig att njuta av ett glas god mjölk. När jag öppnar paketet upptäcker jag till min fasa att korken har fått en mekanism som gör att den sitter fast.
Hela den trevliga stunden med ett glas mjölk slogs i spillror. Det är samma känsla som när jag en gång för runt ett år sedan skulle öppna en colaflaska.

Jag såg inte att korken var av en ny sort när jag köpte paketet, så jag förutsätter att det är ett dolt fel.
Vad kan vara en skälig ersättning för detta?

Röd mjölkförpackning med öppen kapsyl, suddig bakgrund, köksmiljö, "Bäst före"-datum, miljöinformation, varumärkeslogotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.