Hej!

Sista momentet i lägenhetsrenovering. Skulle sätta silikon runt nedsänkt häll. Hade problem med att ett av hörnen inte blev bra och försökte rätta till med ren såpa.
Den rena såpan verkar varit ett misstag, då denna del nu blivit alldeles missfärgad och flammig 3 timmar senare. Försökte se om utan kunde återgå till homogen blank genom att applicera vatten, men den torkar ut och förblir matt/missfärgad.

  • Finns det något att göra för att få den till att återgå i finish?
  • Om jag vill ta bort och göra om, hur tar man lättast bort fog? Vill helst inte lyfta hällen då det medför väldigt mycket extra arbete.
Skivan är natursten, så kan antas vara känslig mot syror.

Hemskt tacksam för hjälp med att få rätt på detta:sweat::worried:

Svart surfplatta med sprickor på hörnet, ligger på fläckig mörk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
A Anglegrinder skrev:
Hej!

Sista momentet i lägenhetsrenovering. Skulle sätta silikon runt nedsänkt häll. Hade problem med att ett av hörnen inte blev bra och försökte rätta till med ren såpa.
Den rena såpan verkar varit ett misstag, då denna del nu blivit alldeles missfärgad och flammig 3 timmar senare. Försökte se om utan kunde återgå till homogen blank genom att applicera vatten, men den torkar ut och förblir matt/missfärgad.

  • Finns det något att göra för att få den till att återgå i finish?
  • Om jag vill ta bort och göra om, hur tar man lättast bort fog? Vill helst inte lyfta hällen då det medför väldigt mycket extra arbete.
Skivan är natursten, så kan antas vara känslig mot syror.

Hemskt tacksam för hjälp med att få rätt på detta:sweat::worried:

[bild]
Ta bort mekaniskt med ett rakblad och lägg en ny fog. Silicon eller tec7.
Finns även silikon ätare/uppläsare, men hade passat mig för det då du har stenskiva (risk för missfärgning)

Mvh Total
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Värm med värmepistol/hårtok, rakblad, ta bort. Allt. Foga igen
 
A
H Helena_Gavle skrev:
Värm med värmepistol/hårtok, rakblad, ta bort. Allt. Foga igen
värmepistol på silikon lär ju inte göra någon skillnad om du inte når 400C förutom att du bränner dig
 
  • Haha
namnbyte
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.