Tjena
Vi bor i lägenhet, och har fritidshus.
Lägenheten har UPC som leverantör på kabel-TV och Internet.
Fritidshuset har egen TV-antenn och vanlig tele, utan ADSL-möjlighet.
Jag har idag Canal+ digitalt, och vill ha kvar det. Speciellt säsongskortet...

Jag kommer nu att påstå några saker som jag vill att ni reagerar på:

1. Om jag köper två likadana digital-tvboxar så kan jag genom att koppla in dem i lgh resp hus titta på det basutbud som finns idag. Utan andra ändringar eller installationer.

2. Om jag dessutom skaffar ett canal-digitalabbonemang så kan jag titta på kanalerna på båda ställena, bara jag flyttar med kortet.

3. Om jag inte har med ovanstående kort så kan jag ändå titta på basutbudet.

Jag tycker att detta är en djungel!
 
Jag kan med glädje kasta ut UPC med badvattnet och köra bara med Boxer...

Men kan jag ha Boxer även i stan???
Utan att ha en egen antenn, vilket iofs kanske kan fungera.
 
Jag har UPC digital idag.

Men funkar det med en bordsantenn eller liknande med Boxer.

Tror ni att detta i så fall är ett alternativ?

För jag pröjsar j****r mig inte två gånger för samma kanaler. Där går den berömda gränsen!
 
Hammarn skrev:
Har du tur så räcker det med en enkel bordsantenn för att få in signalerna till Boxern! Jag besökte en TV-shop i Årsta, Electro-ton, som hade en riktigt rutten signal tills man gick via digitalboxen, då blev det en helt ren bild, imponerande.  :)

Frågan är varför du behöver två boxar, kan du inte helt enkelt plocka med boxen när ni åker till landet?
Klart att jag kan.
Men då skall den kopplas ur och fraktas tillsammans med allsköns annan bråte, typ barnvagn, matkassar, virke, verktyg, frugan och annat...

Därför vore det skönare att bara rycka kortet och stoppa i innerfickan...
 
Hammarn skrev:
Är inte säker på att en Boxer funkar i UPC's nät.
Nej, det går inte men separat antenn funkar ju. UPC kör DVB-C och Boxer DVB-T vilket är liknande standards som båda baseras på MPEG-2 för kodning av bilderna men de är inte kompatibla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.