Efter ett haveri av avluftare på våra ack-tankar så har röris varit här och reparerat, fyllt upp system och luftat.
Även luftat den del som har golvvärme.

Men efter detta får jag inte ut någon värme i golvvärmen. Det är varmt på framledning och retur (kopparfärgade rören o bild) samt fram till cirkulationspumpen. Den låter som vanligt och går så att säga.

Bör jag lufta igen såhär ett par veckor efter? Isåfall var? Misstänker att det isåfall är vid den genomskinliga slangen? (Se bild)

Och nej, det är inte undertecknad som har ordnat med denna fantastiska installation. Den tackar vi föregående ägare för.

Ett inre VVS- och värmesystem med rör, ventiler, pump och mätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En cirkulationspump i en värmesysteminstallation med synlig smuts och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Varför passade du inte på att fråga rörisen om hur din anläggning funkar när denne var där?
 
D Dilato skrev:
Varför passade du inte på att fråga rörisen om hur din anläggning funkar när denne var där?
Relevant fråga, jag var på jobbet när han hade tid att svänga förbi.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Relevant fråga, jag var på jobbet när han hade tid att svänga förbi.
Det normala vore väl att ta kontakt med rörisen igen ( om han inte gått upp i rök ).
 
Efter all input och svar här i tråden så gjorde jag slag i saken och luftade vid den genomskinliga slangen 🙂
Det sa "SCLLÖÖUURRP" När jag sedan drog igång cirkulationen igen. Nu är returen kall och således verkar det fungera.

Stort tack för all hjälp
 
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Stort tack för all hjälp
😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.