Hej - jag ska flytta till ett nybyggd hus ute i landet och kommer inte ha andra hus nära mig. Den närmaste är 500m bort bakom skogen. Vi har haft inbrott två gånger under bygget. Verisure larmet kommer med husbygget, dvs man betalar inte för installation och första året. Mina frågor är:

- Är Verisure verkligen bra, dvs med respons, om man skulle ha inbrott?
- Jag vill utöka bas paketet och betala extra för installation av övriga produkter så som ute kameror. Men då tänker jag, jag kommer att betala massor med pengar för installation och om jag inte är nöjd med verisure, då kan jag inte göra mycket åt saken, dvs jag kan inte använda deras kameror med en annan företag, och egentligen, när jag väl har installerat deras produkter, så kan de höja månads avgiften utan att jag har mycket påverkan.

Vad tycker ni? Säkerhet är absolut prioritet för mig, så det är ok för mig att betala för larmet men då vill jag att den verkligen ska också fungera, dvs servisen från Verisure

Tack på förhand
 
S Sitika Lynch skrev:
Hej - jag ska flytta till ett nybyggd hus ute i landet och kommer inte ha andra hus nära mig. Den närmaste är 500m bort bakom skogen. Vi har haft inbrott två gånger under bygget. Verisure larmet kommer med husbygget, dvs man betalar inte för installation och första året. Mina frågor är:

- Är Verisure verkligen bra, dvs med respons, om man skulle ha inbrott?
- Jag vill utöka bas paketet och betala extra för installation av övriga produkter så som ute kameror. Men då tänker jag, jag kommer att betala massor med pengar för installation och om jag inte är nöjd med verisure, då kan jag inte göra mycket åt saken, dvs jag kan inte använda deras kameror med en annan företag, och egentligen, när jag väl har installerat deras produkter, så kan de höja månads avgiften utan att jag har mycket påverkan.

Vad tycker ni? Säkerhet är absolut prioritet för mig, så det är ok för mig att betala för larmet men då vill jag att den verkligen ska också fungera, dvs servisen från Verisure

Tack på förhand
Verisure är trevliga att ha och göra med men priserna höjs ju eftersom så klart.

Efter installationen äger man väl mer eller mindre grejerna? Det är på månadskostnaden de tjänar mest pengar på dig, när de har höjt för mig så har jag påtalat missnöje och de har behållt månadskostnaden på samma nivå. Kör med deras inomhuskameror och egna ute. Glöm inte bra belysning runt om på gården.
 
H
S Sitika Lynch skrev:
Hej - jag ska flytta till ett nybyggd hus ute i landet och kommer inte ha andra hus nära mig. Den närmaste är 500m bort bakom skogen. Vi har haft inbrott två gånger under bygget. Verisure larmet kommer med husbygget, dvs man betalar inte för installation och första året. Mina frågor är:

- Är Verisure verkligen bra, dvs med respons, om man skulle ha inbrott?
- Jag vill utöka bas paketet och betala extra för installation av övriga produkter så som ute kameror. Men då tänker jag, jag kommer att betala massor med pengar för installation och om jag inte är nöjd med verisure, då kan jag inte göra mycket åt saken, dvs jag kan inte använda deras kameror med en annan företag, och egentligen, när jag väl har installerat deras produkter, så kan de höja månads avgiften utan att jag har mycket påverkan.

Vad tycker ni? Säkerhet är absolut prioritet för mig, så det är ok för mig att betala för larmet men då vill jag att den verkligen ska också fungera, dvs servisen från Verisure

Tack på förhand
Absolut inte! Har en släkting som fick inbrott, de ringde och de skulle komma, de kom aldrig!
 
Verisure är dyrt, väldigt dyrt!

Larmet är säkert helt okej, men du kommer ha oavbrutna höjningar av avgifterna.

Personligen bytte vi ut vårt äldre Verisurelarm som kom med huset till ett friköpt från Ajax, går att koppla till larmcentral om man vill.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Verisure är dyrt, väldigt dyrt!

Larmet är säkert helt okej, men du kommer ha oavbrutna höjningar av avgifterna.

Personligen bytte vi ut vårt äldre Verisurelarm som kom med huset till ett friköpt från Ajax, går att koppla till larmcentral om man vill.
Under 900kr för kvartalet.
Stort system med Verisure. Tror listpriset är en bra bit över det dubbla.

Dock fick jag säga mitt maxpris eller be dem säga upp. Var uppsagt några minuter innan kollegan ringde och sa att det var bättre att köra på mitt pris än tappa kunden.

Samma med Allente och Telia. Brukar ha halva priset i 12 månader och sen får man säga 12 månader till eller säga upp.

Betalar fortfarande lite högt men accepterar det när andra betalar över det dubbla för exakt samma utbud.
 
P Pligg85 skrev:
Under 900kr för kvartalet.
Stort system med Verisure. Tror listpriset är en bra bit över det dubbla.

Dock fick jag säga mitt maxpris eller be dem säga upp. Var uppsagt några minuter innan kollegan ringde och sa att det var bättre att köra på mitt pris än tappa kunden.

Samma med Allente och Telia. Brukar ha halva priset i 12 månader och sen får man säga 12 månader till eller säga upp.

Betalar fortfarande lite högt men accepterar det när andra betalar över det dubbla för exakt samma utbud.
Grattis, men man måste alltså förhandla sig till detta pris, och Verisure kommer göra allt i sin makt för att höja så fort de kan.

Man ska också notera att sist jag kollade så betalar man inte för själva systemet, utan för installationen, så de första åren äger Verisure larmet.
 
P Pligg85 skrev:
Under 900kr för kvartalet.
Stort system med Verisure. Tror listpriset är en bra bit över det dubbla.
Jo jag fick samma deal efter att ha "tjötat" en stund, sen kör jag då ett AlertAlarmbrandat Verisure.
Hade AlertAlarm i ett antal år och då blev det en uppgradering till Verisure.
Sen blev det då diskussion om kamerorna men de placerades i en hall uppe och nere.
Allt monterades av mig själv och sedan ringde man upp deras larmcentral för koll.
Klart nöjd med larmet!
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Grattis, men man måste alltså förhandla sig till detta pris, och Verisure kommer göra allt i sin makt för att höja så fort de kan.

Man ska också notera att sist jag kollade så betalar man inte för själva systemet, utan för installationen, så de första åren äger Verisure larmet.
Det sätter bara Verisure i samma fack som försäkringsbolagen.
Dvs årlig prispress och vara aktiv konsument.

Bara vända på det, alla miljontals arbetare i Sverige som varje år ska ha högre lön och presentera samma tråkiga utbud...

Lika med gamla Viasat och Canal Digital som tjänade multum på passiva abonnenter. Man fick teckna om och plocka ut nya boxar eller sänka kostnaderna med förlängning.
Sa upp och sen fick frugan teckna nytt. Ingick alltid montering av lokal installatör vilket man bytte mot något i butiken för parabolen satt ju redan uppe.

Om man nu inte gjorde egna kort i kombination med dreambox då. Det var ju några ljuva år där också.

Men för att återgå till Verisure så är de vinnarna ändå. De tar in drygt 3 tusen och har aldrig behövt göra något. Mina tjänster kostar väl några kronor för dem.
 
A
I kväll plingade det på dörren 20:00, det var Verisure igen för vilken gång i ordningen jag glömt.

En gång körde dom med ett fult knep för att nästla sig in i huset, påstod att dom fått uppdrag av kommunen att upplysa om inbrottslarm, den upplysningen var obligatorisk.

Det trodde jag inte på.
 
A Achren57 skrev:
I kväll plingade det på dörren 20:00, det var Verisure igen för vilken gång i ordningen jag glömt.

En gång körde dom med ett fult knep för att nästla sig in i huset, påstod att dom fått uppdrag av kommunen att upplysa om inbrottslarm, den upplysningen var obligatorisk.

Det trodde jag inte på.
Falsk utfästelse, anmäl till kommunen direkt. Sen överväga att polisanmäla.
 
A
J jonaserik skrev:
Falsk utfästelse, anmäl till kommunen direkt. Sen överväga att polisanmäla.
Det var ett par år sedan det hände.
Säkert försäljaren som låg bakom det, tror inte Verisure skulle uppmuntra sådan beteende.
 
A
En fråga jag glömt att ställa till dessa larmförsäljare är, garanterar de någon minitid när de är på plats.

Vet att på mitt jobb så var securitas bil två mil bort när larmet gick, tjuvarna hade kunnat tagit en bastu och kommit undan ändå.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Inte på sin plats att förhärliga vad Verisure erbjuder, dyrt är det även efter återkommande nedförhandling av pris under hot om uppsägning.

Men jag får ge dem detta att de är på hugget från larmcentralen inom stipulerade 15-30 sekunder eller vad det är om det utlöses larm, spelar ingen roll vilken tid på dygnet någon gäst eller vi råkat lösa ut skalskyddet.

Klokt schemalagd avlarmning har i stort sett eliminerat detta men visst det kan hända ibland, bra som test av det hela ser jag det som.

Larmar man av innan de hinner kontakta via dessa speakerphones-grunkorna blir det bara en sms-notis om att larmet återställts, helt ok.

Finns ju även möjlighet att manuellt aktivera larmet om man skulle behöva assistans av någon anledning. Kan säkert vara mycket bra i vissa lägen, som alternativ till 112.

Själva tjänsten de erbjuder tycker jag alltså funkar utan anmärkning, även detta med batteriutbytesgrejen är lysande. Det är smyghöjningarna av priserna som jag tror retar gallfeber på folk mest.
 
Krokben
A Achren57 skrev:
En fråga jag glömt att ställa till dessa larmförsäljare är, garanterar de någon minitid när de är på plats.

Vet att på mitt jobb så var securitas bil två mil bort när larmet gick, tjuvarna hade kunnat tagit en bastu och kommit undan ändå.
Väktarnas jobb är inte att gripa tjuvar utan säkra bostaden vid eventuellt inbrott. Täcka för krossade rutor, invänta polisens ankomst. Tycker dock att Verisure och andra larmbolag säljer in tjänsten med en falsk trygghet där man som kund tror att en standby-väktare bara sitter och väntar på att åka ut och brottas med tjuvar. Riktigt dåligt är det.
 
Krokben Krokben skrev:
Väktarnas jobb är inte att gripa tjuvar utan säkra bostaden vid eventuellt inbrott. Täcka för krossade rutor, invänta polisens ankomst. Tycker dock att Verisure och andra larmbolag säljer in tjänsten med en falsk trygghet där man som kund tror att en standby-väktare bara sitter och väntar på att åka ut och brottas med tjuvar. Riktigt dåligt är det.
Mja. Har aldrig trott att det är några Verisure/Securitas-väktare som dyker upp som någon slags skyddsänglar om det händer något. Räknar med att de via info från kameror, sensorinfo och ev samtal med kommunikabla folk i bostaden tillkallar lämplig personal som kan vara polis, brandkår, ambulans etc.

Det är inte enbart ett enkelt inbrottslarm vi pratar om, det finns sensorer för div rök, vatten osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.