Om någon är sugen på att renovera hyreshus och invänta en bättre marknad, så bör denne lösa ut sina syskon för ett snittpris av vad mäklare värderat fastigheten till. Jag har full förståelse för att man inte vill vara fastighetsägare till hyreshus med allt vad det innebär, och därför vill få till stånd en försäljning.

Man kan förvisso ha en öppen budgivning också där alla accepterar hembudsrätt om någon eller några delägare vill ta över på grund av budet man får, men skall ni vara sams även framöver är det ingen god idé att tvinga in dem i ett ägande och förvaltande de inte vill ha.

Vilka skäl någon än må ha för sin ståndpunkt så bör den respekteras. För vissa är en miljon på kontot just nu riktigt lockande, för andra är två miljoner om fem år mer lockande.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Orientexpressen
I villaförsäkringen finns olika typer av juridisk hjälp att få.
Går hon med i Villaägarna finns ytterliggare juridisk hjälp att få till en låg kostnad.
Kolla runt och se om det är rätt typ av hjälp som behövs på försäkringen och Villaägarna eller ring dem båda.
 
Orientexpressen Orientexpressen skrev:
I villaförsäkringen finns olika typer av juridisk hjälp att få.
Går hon med i Villaägarna finns ytterliggare juridisk hjälp att få till en låg kostnad.
Kolla runt och se om det är rätt typ av hjälp som behövs på försäkringen och Villaägarna eller ring dem båda.
Jo men jag betvivlar starkt att den hjälpen gäller för dödsbon och att efterlevande ska komma överens.
Arvslagstiftningen bygger ju på att att alla ska inse att man måste komma överens.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Orientexpressen
Mitt inlägg hamnade på helt fel frågeställning : I
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.