Hej jag håller på och ska riva en vägg här hemma och har en fundering på vad som är bärande. Har googlat lite men tänker att jag ställer frågan här också. Har tagit bilder på husritningen och även en bild där jag markerat med rött på den vägg jag tänker plocka ner och blått på den som löper i mitten av huset som jag då tolkar är hjärtvägg?? I krypgrunden så löper det ett stort betong "fundament" eller hur man ska beskriva det i mitten av huset ungefär den det blå linjen är ritat om det är till någon hjälp
 
  • Dokument med markeringar; listor över byggmaterial och arbete relaterat till konstruktion och installationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av husplan med överstrukna linjer i rött och blått, arkitektoniska symboler, flera rum och måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arkitektritningar av hus med planlösning och fasadvyer, ligger på ett bord bland annat papper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett tomt rum under renovering med träpanel, synliga reglar, byggstök och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd ring är en icke bärande vägg (99.9%). Har du W-takstolar är det nog inte mycket tryck på blå inringning heller.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S Spikrätaren skrev:
Röd ring är en icke bärande vägg (99.9%). Har du W-takstolar är det nog inte mycket tryck på blå inringning heller.
 
  • Oisolerat vindutrymme, träreglar, blå presenning, ingen belysning, byggmaterial på golvet, lutande tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut så på vinden
 
👍 du har självbärande takstolar.
 
S Spikrätaren skrev:
👍 du har självbärande takstolar.
Tusen tack för hjälpen!
 
  • Gilla
Spikrätaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.