fubar fubar skrev:
Jag tog hand omproblemet själv. Övriga i familjen verkar inte ha märkt nåt.[bild]
 
Kommer hem från jobbet och ser att grannen klippt gräset, så där bara, utan att informera oss om att han tänkte klippa sin gräsmatta.

Vad blir nästa grej, skotta snö utan att informera?

Känns verkligen inte bra, jag känner mig sååå kränkt!
 
  • Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kommer hem från jobbet och ser att grannen klippt gräset, så där bara, utan att informera oss om att han tänkte klippa sin gräsmatta.

Vad blir nästa grej, skotta snö utan att informera?

Känns verkligen inte bra, jag känner mig sååå kränkt!
Det hade varit märkligare om grannen skottat snö nu.
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Kommer hem från jobbet och ser att grannen klippt gräset, så där bara, utan att informera oss om att han tänkte klippa sin gräsmatta.

Vad blir nästa grej, skotta snö utan att informera?

Känns verkligen inte bra, jag känner mig sååå kränkt!
Tycker du kan börja med att baka lite gott frukostbröd och ta med dig över. Berätta sedan för grannen hur du känner i sånna här situationer. Berätta vänligt att du förstår att det är deras gräsmatta och att de självklart får klippa den men att du önskar och skulle uppskatta om de i fortsättningen ville berätta för dig först om förändringar som de kan tänka sig ta sig för. Speciellt om det kan komma att påverka dig, genom ditt synfält.
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Det hade varit märkligare om grannen skottat snö nu.
K R Ä N K T !

Letar efter webbformulär för att göra en anmälan.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Nej nu jäklar, kan man nixa sin adress? Här kommer Verisure och Fonus knackandes med kombierbjudanden. ”Med anledning av alla sprängningar som varit i ert område erbjuder vi nu en kombinerad möjlighet; Teckna innan nästa sprängning och få två extra utryckningar samt efterlevandeskydd värt 12.000kr. Vi plötsligt bortfall inom 6månader övergår kvarvarande tid på abonnemanget automatiskt till gravvård med tänt ljus vid pingst och jul.” Man blir ju förbannad, i alla fall tror jag det var de som ville säga det, jag vågade inte öppna ifall de inte var de.
Är du säker att det inte var en kista med inbrottslarm, kameraövervakning och brandlarm dom ville sälja. För att hindra gravplundrare
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Säg det till @FredrikR , jag är inne på min sjuttonde burk nu, balrogen förösker komma ikapp och av stekarna syns bara benrester. Känner dock att jag inte kan sjunga min vanliga sopranstämma imorgon och misstänker cigarren jag nyttjade efter maten. Tobaken lär ha växt strax norr om Kiev, mycket speciellt, tobaksbladen från Georgien. Inget farligt där tänker jag.
Runt Tjernobyl lär dom också odla väldigt fin tobak.
Annars så lär longbottom leaf eller old toby vara fin tobak och något som balroger är vana vid
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
N Niq skrev:
Är du säker att det inte var en kista med inbrottslarm, kameraövervakning och brandlarm dom ville sälja. För att hindra gravplundrare
Så skulle det också ha kunnat vara, ingen har ju sprängt än så mitt gamla erbjudande kvarstår ju (om det var de, och det var det de vill kränga) så skulle kunna haka på ett sånt men samtidigt känns det ju som ett ofördelaktigt avtal, jag riskerar ju att sitta med en total teknigdegradering om jag inte blir sprängd i närtid. Att skyltat begravas både med Koranen, Bibeln, Torahn och Sagan om ringen borde ju skydda mot de flesta former av gravskändning genom pyromani.
 
T TypRätt skrev:
Så skulle det också ha kunnat vara, ingen har ju sprängt än så mitt gamla erbjudande kvarstår ju (om det var de, och det var det de vill kränga) så skulle kunna haka på ett sånt men samtidigt känns det ju som ett ofördelaktigt avtal, jag riskerar ju att sitta med en total teknigdegradering om jag inte blir sprängd i närtid. Att skyltat begravas både med Koranen, Bibeln, Torahn och Sagan om ringen borde ju skydda mot de flesta former av gravskändning genom pyromani.
Koranen verkar ju brinna ganska bra. Kanske du skulle byta ut den till liftarens guide till galaxen och välja en eldsäker kista i aspest. Kanske också ett sprinklersystem. Fast då måste väl alla på begravning ha en skyddsdräkt.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Koranen verkar ju brinna ganska bra. Kanske du skulle byta ut den till liftarens guide till galaxen och välja en eldsäker kista i aspest. Kanske också ett sprinklersystem. Fast då måste väl alla på begravning ha en skyddsdräkt.
Jo fast jag tänker att han som eldat på mest på senaste tiden är ju kristen irakier så han lär väl inte vilja elda bibeln tänkte jag.

Edit: man kanske skulle helga ett kärr? Torvmark har ju visat sig bra om man vill bli bevarad till eftervärlden men å andra sidan har man först blivit sprängd så kanske det inte är mycket att visa upp.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Jag har försökt hålla mig från att styra om tråden till att handla om bilar, men nu går det inte längre.
Mercedes, diesel, 70-tal osv
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
linneac linneac skrev:
Jag har försökt hålla mig från att styra om tråden till att handla om bilar, men nu går det inte längre.
Mercedes, diesel, 70-tal osv
Den brinner bättre än vår Zoe!
Och jag har sett att de är kö vid Ingo när dom har tillfälligt sänkt pris!

Fossilmonster!
 
T TypRätt skrev:
Edit: man kanske skulle helga ett kärr?
Du som är 'allvetare 'bör väl veta svaret själv...
 
T TypRätt skrev:
Jo fast jag tänker att han som eldat på mest på senaste tiden är ju kristen irakier så han lär väl inte vilja elda bibeln tänkte jag.

Edit: man kanske skulle helga ett kärr? Torvmark har ju visat sig bra om man vill bli bevarad till eftervärlden men å andra sidan har man först blivit sprängd så kanske det inte är mycket att visa upp.
Finns ingen Helga Kärr på hitta.se
 
T TypRätt skrev:
Jo fast jag tänker att han som eldat på mest på senaste tiden är ju kristen irakier så han lär väl inte vilja elda bibeln tänkte jag.

Edit: man kanske skulle helga ett kärr? Torvmark har ju visat sig bra om man vill bli bevarad till eftervärlden men å andra sidan har man först blivit sprängd så kanske det inte är mycket att visa upp.
Fast en lösning kan ju vara att man ber balrogen bränna en till aska som man sedan strör ut i ett kärr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.