FredrikR FredrikR skrev:
Nej, så lyder inte inlägget du citerade, däremot citerade @SågspånPappspikEternit inlägget ovanför sitt som föreslog luft/luft.

Förstår du nu?
Det är inlägg #4 som citerar inlägg #2
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är inlägg #4 som citerar inlägg #2
Du citerade ett inlägg som inte nämnde ett ord om luft/luft.
Vilket du kan se nedan så det blir tydligare.
Skärmdump av ett forum-inlägg om fördelar med luft/vatten-värmepump jämfört med borrning för uppvärmning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tidigare citat kommer inte med i inlägget du citerar.
 
Redigerat:
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Du citerade ett inlägg som inte nämnde ett ord om luft/luft.
Vilket du kan se nedan så det blir tydligare.
[bild]

Tidigare citat kommer med i inlägget du citerar.
Herregud, jag citerar inlägg #4 som citerar inlägg #2 men gör det på ett märkligt sätt. Detta är inte Rocket science kom igen nu🤔
 
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Nej jag förstod inte vad du menade så det är bra att du skrev tydligare. Men det var en rolig felskrivning 😂🙏
Nej, det var ingen felskrivning. Du missförstod.

Ts, i Stockholm skulle jag satsat på luftvatten, om du redan har vattenburet system och kan leva med estetiken/oljudet som utedelen medför.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Nej, det var ingen felskrivning. Du missförstod.

Ts, i Stockholm skulle jag satsat på luftvatten, om du redan har vattenburet system och kan leva med estetiken/oljudet som utedelen medför.
Är du också en luftborrare? 😬

Det kunde varit tydligare.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Herregud, jag citerar inlägg #4 som citerar inlägg #2 men gör det på ett märkligt sätt. Detta är inte Rocket science kom igen nu🤔
Nej det är verkligen inte det men du förstår ändå inte. Och det som du tyckte var humoristisk försvann i din citering vilket får det att framstå som att du inte förstod vad som avsågs.
 
  • Gilla
Jimsilver och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nej det är verkligen inte det men du förstår ändå inte. Och det som du tyckte var humoristisk försvann i din citering vilket får det att framstå som att du inte förstod vad som avsågs.
.... Åh nej!
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
B
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Är du också en luftborrare? 😬

Det kunde varit tydligare.
Nej. I en tråd som behandlar ämnet bergvärme (läs rubriken till tråden) förstår man att ett borrhål behövs. Förstår man inte det kanske man inte kan tillföra någon kunskap i tråden.

En luftbaserad värmepumpslösning använder inget borrhål, dvs man slipper det dyra borrhålet med en sådan lösning. Det är inga som helst felskrivningar i tråden.
 
  • Gilla
gaia och 5 till
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Nej. I en tråd som behandlar ämnet bergvärme (läs rubriken till tråden) förstår man att ett borrhål behövs. Förstår man inte det kanske man inte kan tillföra någon kunskap i tråden.

En luftbaserad värmepumpslösning använder inget borrhål, dvs man slipper det dyra borrhålet med en sådan lösning. Det är inga som helst felskrivningar i tråden.
Ordet bergvärme finns i rubriken men frågan är mer allmänt ställd.
 
Jo nu framgår det inte hur stort huset är och en luft/vatten värmepump måste dimensioneras rätt utifrån husets storlek. Om huset är stort så är bergvärme kanske det bästa alternativet.
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
D
A Alketa skrev:
Sparreholm, Flens kommun
Nu i början, helger
Jag uppfattar detta som någon form av fritidsboende. I så fall inte rimligt att i Södermanland investera i bergvärme.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Om vi utgår från att det finns oljeeldad panna i källaren kopplad till murstock bör man ta hänsyn till murstocken/skorstenen när man ändrar uppvärmningssystem.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.