Maria T
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hej Byggahus!
Är det inte typiskt, när vi precis börjat bo in oss ordentligt och känna oss hemma, och så hittar jag det HÄR 😨:
[bild]
I vardagsrummet, av alla ställen! Vad tror ni, alla kloka husmänniskor, är det hussvamp??? Känns läskigt, har inte sagt något till barnen.
Hussvamp eller möjligen fotsvamp, hur som helst så kan du inte göra nåt åt det ikväll så mitt tips är att googla (goggla säger en del, jag föredrar gurgla) på ämnet, lugna ner er tills imorgon och ät popcorn.
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Vad tror ni
Somna om. Det är vanlig balrogspillning. Inget att bry sig om.
 
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Blir lätt så efter 14,5 långburk, rökt på en balrog och ätit fem portioner flintastek med asbest och habanero.
Det heter aspest....
 
  • Älska
  • Gilla
djanlov och 3 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Hej Byggahus!
Är det inte typiskt, när vi precis börjat bo in oss ordentligt och känna oss hemma, och så hittar jag det HÄR 😨:
[bild]
I vardagsrummet, av alla ställen! Vad tror ni, alla kloka husmänniskor, är det hussvamp??? Känns läskigt, har inte sagt något till barnen.
Jag hittade nåt (kanske inte direkt) liknande, men ändå konstigt i vardagsrummet. Har inte heller sagt något till övriga familjemedlemmar. Oskarpa, flerfärgade objekt som kan vara godis på ett prickigt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Somna om. Det är vanlig balrogspillning. Inget att bry sig om.
Kan jag spara och gödsla grannens parkslide med det?
 
Svagt upplyst foto av en ölflaska bredvid ett glas, skapar en dimmig, stämningsfull bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


14/14 Lite källarsmak
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
[bild]

14/14 Lite källarsmak
2/14 måste öka
Ett glas med bärnstensfärgad dryck på fönsterbrädan om kvällen, reflektion och sned vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Maria T
fubar fubar skrev:
17
Det är Yin o Yan. Mörker o ljus i balans[bild]
Jag tror jag kapitulerar, en fladdermus som äter vaniljglass är så sällsynt så jag ger dig ett erkännande här.
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Mycket snack om långburk men är det verkar ont om förslag på passande tilltugg.
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Kan jag spara och gödsla grannens parkslide med det?
Absolut. Men det bör förvaras i blykistor på grund av strålningen.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut. Men det bör förvaras i blykistor på grund av strålningen.
Åh, tack för tipset! Ska se om jag kan hitta några på Blocket eller nån konkursauktion!
Men vänta...blir det ljusföroreningar av balrogspillningen om den strålar alltså?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nej nu jäklar, kan man nixa sin adress? Här kommer Verisure och Fonus knackandes med kombierbjudanden. ”Med anledning av alla sprängningar som varit i ert område erbjuder vi nu en kombinerad möjlighet; Teckna innan nästa sprängning och få två extra utryckningar samt efterlevandeskydd värt 12.000kr. Vi plötsligt bortfall inom 6månader övergår kvarvarande tid på abonnemanget automatiskt till gravvård med tänt ljus vid pingst och jul.” Man blir ju förbannad, i alla fall tror jag det var de som ville säga det, jag vågade inte öppna ifall de inte var de.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Maria T
fubar fubar skrev:
Jag hittade nåt (kanske inte direkt) liknande, men ändå konstigt i vardagsrummet. Har inte heller sagt något till övriga familjemedlemmar.[bild]
Skicka gärna till mig, jag har en bra analysator. Det ser ganska farligt ut och om det är många av den mörka sorten ska ni springa som Usain Bolt, minst, annars kommer ni alla dö av lungcancer om 70 år eller så.
Tele2 var här i förrgår, tror de kan samköra adresser så jag lämnar inte ut nåt här. Har nån luktat eller - gudskelov - smakat på Det där konstiga?
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Skicka gärna till mig, jag har en bra analysator. Det ser ganska farligt ut och om det är många av den mörka sorten ska ni springa som Usain Bolt, minst, annars kommer ni alla dö av lungcancer om 70 år eller så.
Tele2 var här i förrgår, tror de kan samköra adresser så jag lämnar inte ut nåt här. Har nån luktat eller - gudskelov - smakat på Det där konstiga?
Jag tog hand omproblemet själv. Övriga i familjen verkar inte ha märkt nåt. Ett vitt fat med blå blomsterdekorationer och en fokal blomma i mitten, glansig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Jag tog hand omproblemet själv. Övriga i familjen verkar inte ha märkt nåt.[bild]
Det ser ut som om emballaget är blått. Kan vara från kobolt. Lika farligt som aspest, tyvärr!
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.