S
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 135 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om dränering?"

😎🍺
 
Z
M
Jag skäms! Har missförstått detta med duken hela mitt yrkesverksamma liv!
Men Google får också skämmas isf. (eller är det Quizmastern som ska skämmas😉)
Varför använder man fiberduk i en dränering?

Fiberduk är en vävd duk av geotextil och har en maximal dräneringsförmåga, den används för att avskilja olika material vid anläggning. Tex vid en husgrund där den har som uppgift att skilja det dränerade lagret utav makadam ifrån den omkringliggande jordlagren.


En skärmbild av en flervalsfråga; majoriteten har valt mittenalternativet som rätt svar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
zwennebanan och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 177 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om dränering?"
Hur långt sjunker ett dräneringsrör om man inte har fiberduk under? Kan man inte bara lägga det på marken så sjunker det till rätt nivå på kanske 20 år. Då kan man lägga ett nytt dräneringsrör på ytan vart femte år så behöver man aldrig dränera. Måste man dränera om efter 20 år har den som gjort dräneringen garanterat gjort något fel eller att det har varit något materialfel!!!
 
M Markarbetaren skrev:
Jag skäms! Har missförstått detta med duken hela mitt yrkesverksamma liv!
Men Google får också skämmas isf. (eller är det Quizmastern som ska skämmas😉)
Varför använder man fiberduk i en dränering?

Fiberduk är en vävd duk av geotextil och har en maximal dräneringsförmåga, den används för att avskilja olika material vid anläggning. Tex vid en husgrund där den har som uppgift att skilja det dränerade lagret utav makadam ifrån den omkringliggande jordlagren.


[bild]
M Markarbetaren skrev:
Jag skäms! Har missförstått detta med duken hela mitt yrkesverksamma liv!
Men Google får också skämmas isf. (eller är det Quizmastern som ska skämmas😉)
Varför använder man fiberduk i en dränering?

Fiberduk är en vävd duk av geotextil och har en maximal dräneringsförmåga, den används för att avskilja olika material vid anläggning. Tex vid en husgrund där den har som uppgift att skilja det dränerade lagret utav makadam ifrån den omkringliggande jordlagren.


[bild]
Det är jag som ska skärmmas 😳 Mycket märkligt, vi är två som har testkört quizet innan publicering utan att upptäcka att den frågan hade fel svar markerat som det rätta. Nu är felet åtgärdat. Jag ber om ursäkt och tackar för att ni sa till!
 
  • Gilla
zwennebanan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.