Någon som nyligen har fått en offert på eller gjort ett badrum på cirka 6 kvm? Vad kostade det totalt? Tänker mig standard utförande.

Flytspacklat och lagt värmeslinga redan.
 
  • Ett ofärdigt rum under konstruktion med synliga rör och avlopp, en dörr och ett litet fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
För ett år sen renoverade vi vårt badrum och det var från rivning till helt klart och det gick på ungefär 200 000 (arbete, material för det som företaget bestämmer) plus kakel och inredning. Totalt tog det 4 veckor och 1 dag men du har väl redan gjort minst 1 av veckorna.
 
  • Gilla
Renovering2.0
  • Laddar…
BirgitS
2,5 x 1,6 m så mindre än ditt men den skillnaden spelar just ingen roll eftersom väggytan inte minskar i samma utsträckning som golvytan och det är mer tidsödande att jobba på en liten yta.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Förstår jag rätt, badrummet är delvis påbörjat i nuläget?

Jag tror att en del firmor skulle rygga om de behöver fortsätta på en påbörjad renovering. De kan vara problem för dem att ta ansvar för ex. klinkers om de inte fått göra underlaget själva. Om plattor börjar lossna om ett halvår, beror det på att underlaget rör sig, eller på att de haft för lite/torr fix?
 
  • Gilla
Peter_Ker och 1 till
  • Laddar…
Bra input, har flytspacklat och elslingan ligger
 
BirgitS
Har du bilder som visar hur bjälklagret och väggkonstruktionen ser ut och sen efter varje steg som du har gjort?
Det skulle kanske göra det lättare att få tag på ett företag.
 
  • Gilla
Renovering2.0
  • Laddar…
För ett år sedan byggde jag ett badrum, på 6,8m2, liknande förutsättningar som på din bild.
Tätskikt, kakel, klinker, fix och fog kostade ca 8500 kr totalt.
Övrig inredning ca 15.000 kr

Så klart ingen överdådigt lyx, men enligt mig snyggt och fräscht.

Sen tillkom ca 100 timmar eget arbete oxå, hur man nu ska värdera det.
 
  • Gilla
Renovering2.0
  • Laddar…
ullet
Vi betalade ca 33000 kr efter ROT till en plattsättare för att göra klart vårt badrum på övervåningen i somras. Underarbete med nya skivor på väggarna och allt rörjobb var redan klart.

Detta ingick:
- Flytspackling inkl material
- Tätskikt inkl material
- Kakel och klinker inkl bruk, men exkl plattor

Dock var det ca 4,5 kvm med snedtak i halva rummet.
 
  • Gilla
Renovering2.0
  • Laddar…
Skulle räkna på ca 5000 tätskikt jobb , sen ca 40 Tim med plattsättning för sättning golv vägg fog å silikon , eller har du gjort de själv redan kanske , finns dokumentation på hur jobbet är gjort under gips ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.