Jag ska ställa om spabadet Warrior XL till enfas, från trefas. När den var inkopplad på trefas fanns det en kort bit blå kabel som gick mellan två ställen inne i teknikskåpet i spabadet. Men när inkoppling till enfas ska göras så ska den bort och istället ska en vit stump kopplas mellan två andra ställen. (Bifogar bild på det)Min fråga är nu, kan man återanvända den blå stumpen till där den vita ska sitta?
 
  • Elektriskt kopplingsschema, text på svenska, tekniska instruktioner, logotyp, två fotografiska miniatyrer längst ned.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en blå elektrisk kabel med avskalade ändar framför en apparat med varningstext och CE-märkning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var är a10?

De känns som de saknas lite info
 
A Alexn72 skrev:
Var är a10?

De känns som de saknas lite info
A10 är den swich som ska stå i ett visst läge när man byter fas, det är inget som har med min fråga att göra tänker jag. Hur tänker du? 🌝
 
A Alexn72 skrev:
Var är a10?

De känns som de saknas lite info
Dvs den biten är klar och den har iaf jag koll på. Men blir såklart osäker på om det kan ha med min fråga att göra eftersom du ställer frågan…
 
Tänker att du ville ha hjälp.
Och en förutsättning är att hela instruktionen finns med så de inte blir fel
 
A Alexn72 skrev:
Tänker att du ville ha hjälp.
Och en förutsättning är att hela instruktionen finns med så de inte blir fel
Nu har du fått det…några nya tankar? 😉
 
Har snutten tillräcklig area och är tillräckligt lång går den att använda trots att den är blå. Däremot kan det orsaka förvirring vid något tillfälle om den benämns eller illustreras som "vit" någonstans, en bygel som används till fas bör ha en "fasfärg".
Hoppas det är svar nog, ditt beslut...
 
  • Gilla
Anndin och 1 till
  • Laddar…
Anndin Anndin skrev:
Nu har du fått det…några nya tankar? 😉
Ser inget nytt tyvärr.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Har snutten tillräcklig area och är tillräckligt lång går den att använda trots att den är blå. Däremot kan det orsaka förvirring vid något tillfälle om den benämns eller illustreras som "vit" någonstans, en bygel som används till fas bör ha en "fasfärg".
Hoppas det är svar nog, ditt beslut...
Det var ett toppensvar! Och jag förstår att det inte är så man bör göra med tanke på framtida meck…får skriva en liten lapp! 😊 och jag utgår ifrån att alla kablar har samma dimensioner eftersom alla har det som det ser ut nu också, skulle bli förvånad om den vita skulle ha en annan dimension, eftersom klammern som den ska in i ser ut likadant som de andra…stort tack! 😊 låter elektriker slutföra det oavsett, men ville blir klar själv först vad som är möjligt och kostnadseffektivt…
 
Anndin Anndin skrev:
Jag ska ställa om spabadet Warrior XL till enfas, från trefas. När den var inkopplad på trefas fanns det en kort bit blå kabel som gick mellan två ställen inne i teknikskåpet i spabadet. Men när inkoppling till enfas ska göras så ska den bort och istället ska en vit stump kopplas mellan två andra ställen. (Bifogar bild på det)Min fråga är nu, kan man återanvända den blå stumpen till där den vita ska sitta?
Absolut, färgen spelar ingen roll för fuktion
 
  • Gilla
Anndin
  • Laddar…
H håbbe1961 skrev:
Absolut, färgen spelar ingen roll för fuktion
Tack snälla! 👍
 
  • Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Har snutten tillräcklig area och är tillräckligt lång går den att använda trots att den är blå. Däremot kan det orsaka förvirring vid något tillfälle om den benämns eller illustreras som "vit" någonstans, en bygel som används till fas bör ha en "fasfärg".
Hoppas det är svar nog, ditt beslut...
Det funkade! 👌😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.