Är det någon här som har lagt in Nivell/Subflor (jag vet inte vad som skiljer dessa)? Dvs reglat upp med reglar och plastskruv på betongplatta.

Hur upplever ni resultatet? Blir det stabila golv? Eller skallrar det i skåpen när man går förbi?
 
Vi har Subfloor, tycker det är stabilt.
Om det det "skallrar" beror på hur noga det är injusterat. Justerar man så att höjden på reglarna varierar så att det inte är en rak linje utan "vågigt" så kommer golvspånskivorna att "klappa" mot reglarna när man går.
 
O Olf Oggler skrev:
Är det någon här som har lagt in Nivell/Subflor (jag vet inte vad som skiljer dessa)? Dvs reglat upp med reglar och plastskruv på betongplatta.

Hur upplever ni resultatet? Blir det stabila golv? Eller skallrar det i skåpen när man går förbi?
Jag har nivellgolv som installerades av snickare. Tycker det blev väldigt bra och har aldrig upplevt att det skulle vara ostabilt eller skallra.

Mitt är ventilerat och med spårade skivor för golvvärme.
 
Men golvspånet ska väl limmas mot reglarna. Eller?
 
Hur blir det om man har relativt höga skruvar och små golvytor. Kan man då inte råka ut för att hela "plattformen" svajar i sidled? Svajar kanske inte är rätt ord. Men rör sig i alla fall.
 
O Olf Oggler skrev:
Men golvspånet ska väl limmas mot reglarna. Eller?
Osäker då jag inte gjorde det själv. Men de svarar säkert på frågan om man ringer nivell.
 
O Olf Oggler skrev:
Hur blir det om man har relativt höga skruvar och små golvytor. Kan man då inte råka ut för att hela "plattformen" svajar i sidled? Svajar kanske inte är rätt ord. Men rör sig i alla fall.
Man kan sätta en plastskruv mot väggen för att undvika just detta. googlade snabbt och de säger: https://www.nivellsystem.se/wp-content/uploads/2021/07/nivell_handbok_se.pdf
Sidan 47
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.