Hej
Jag har ett innertak i badrummet av trä enligt bilderna och för att puffa upp/ljusa upp badrummet lite så tänkte jag om man kan måla över det med våtrumsfärg?
Finns det någon/några här som kan rekommendera vilken typ av färg man kan köpa just för denna typ av trä och som är godkänd för badrumstak?

Tackar för alla tips!
/AEK
 
  • Träpanel på vägg eller tak, naturlig finish, ådring synlig, grått golv nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpaneltak med synliga knoppar och mörkt kakel syns nedtill. Modern, stilren estetik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpaneltak nära mörkt kakelgolv, vinkel visar skarven där vägg möter tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med en tvätt , rugga ytan, kvistspärr, sen två lager grund, sen finns det badrums färg som inte suger fukt och de bildas inte mögel prickar, colorama Bauhaus, vilken färg butik som helst,
 
  • Gilla
A.E.K
  • Laddar…
Körde lady aqua i mitt badrum
 
  • Gilla
A.E.K
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Börja med en tvätt , rugga ytan, kvistspärr, sen två lager grund, sen finns det badrums färg som inte suger fukt och de bildas inte mögel prickar, colorama Bauhaus, vilken färg butik som helst,
Tack för svar och tips!
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Vill du spara dig själv lite jobb så kan du:

Måla med en oljefärg, typ alcros kraft. Grundfärg och du spärrar knastrarna.

Sen måla med en antigen vattenavvisande färg (glans20) lite trevligare att titta på eller en våtrumsfärg men den brukar vara mycket glansigare.

Jotuns våtrumsfärg är iförsig glans 10, den hade jag tagit till mig själv.

Mvh målaren
 
  • Gilla
A.E.K
  • Laddar…
L Lechuza skrev:
Vill du spara dig själv lite jobb så kan du:

Måla med en oljefärg, typ alcros kraft. Grundfärg och du spärrar knastrarna.

Sen måla med en antigen vattenavvisande färg (glans20) lite trevligare att titta på eller en våtrumsfärg men den brukar vara mycket glansigare.

Jotuns våtrumsfärg är iförsig glans 10, den hade jag tagit till mig själv.

Mvh målaren
Tack för svar och tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.