Hej

är detta verkligen rimligt pris?

Min man bokade en elektriker som kommer imorgon bitti.
Han ska koppla in en sladd in i badrumsskåpet (vi har flyttat på den den).
2000kr efter rot. (stor-stockholm)
Tycker det är verkar dyrt. Som jömförelse tar cls fixare 1700kr efter rot ör installation av strömbrytare.



Vit kaklad vägg, toalettöverdel, rör och kablar syns. Bilden är tagen inomhus, troligen i ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror man ska vara glad att man hittar firmor som överhuvudtaget vill ta så små jobb.
Blir nog svårt för firman att få ihop det om man måste till för många kunder per dag
 
  • Gilla
Hjaal
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Tror man ska vara glad att man hittar firmor som överhuvudtaget vill ta så små jobb.
Blir nog svårt för firman att få ihop det om man måste till för många kunder per dag
Tack för input. Det ligger nog nåt i det, Det var inte lätt att få tag på nån
(det känns lite bättre nu)
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
namnbyte
Vill tro stor-Stockholm är svaret, vi bor på landsbygden i Skåne och liknande manöver (plus byte av två vägguttag) gick på en knapp tusing hos en lokal mindre firma
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Vill tro stor-Stockholm är svaret, vi bor på landsbygden i Skåne och liknande manöver (plus byte av två vägguttag) gick på en knapp tusing hos en lokal mindre firma
Sån tur du har!

jag har många många gånger tänkt, varför jag inte går enutbildning och tar cert själv. Hade jag gjort det första gången jag funderade på det så hade jag kunnat ta hand om elen själv under de 4 gånger vi gjort renoveringar hemma. Att sitta i nån lektonssal tillsammans med snusande (?) ungdomar som skulle kunna vara ens barn känns ännu mera avlägset nu.....
..så jag får bita ihop och betala 2000kr då....
 
namnbyte
M miis skrev:
Sån tur du har!

jag har många många gånger tänkt, varför jag inte går enutbildning och tar cert själv. Hade jag gjort det första gången jag funderade på det så hade jag kunnat ta hand om elen själv under de 4 gånger vi gjort renoveringar hemma. Att sitta i nån lektonssal tillsammans med snusande (?) ungdomar som skulle kunna vara ens barn känns ännu mera avlägset nu.....
..så jag får bita ihop och betala 2000kr då....
Även om jag kan en del el tar jag in firma för saker som andra än jag själv berörs av, tänker att någon tusing är en smal kostnad för säkerheten att man inte vållar skada (eller brand) som påverkar fler än en själv
 
M miis skrev:
Sån tur du har!

jag har många många gånger tänkt, varför jag inte går enutbildning och tar cert själv. Hade jag gjort det första gången jag funderade på det så hade jag kunnat ta hand om elen själv under de 4 gånger vi gjort renoveringar hemma. Att sitta i nån lektonssal tillsammans med snusande (?) ungdomar som skulle kunna vara ens barn känns ännu mera avlägset nu.....
..så jag får bita ihop och betala 2000kr då....
Det hade nog inte räckt med att gå utbildningen, du måste ha ett antal års praktik också innan du får koppla utan att vara anställd i en firma med cert.
 
Redigerat:
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det hade nog inte räckt me att gå utbildningen, du måste ha ett antal års praktik också innan du får koppla utan att vara anställd i en firma med cert.
hmm, en sak att plugga på distans kvällstid. Det är svårt att hinna med praktik när man jobbar heltid....
 
Tommty
M miis skrev:
hmm, en sak att plugga på distans kvällstid. Det är svårt att hinna med praktik när man jobbar heltid....
Glöm inte att du måste sedan vara lärling 1 år, sedan några års yrkeserfarenhet för B behörighet, Då kan du flytta på lite saker hemma lagligt. Vill du sedan utöka installationen får du sätta dig i skolbänken igen och pröja 35,000:- för att bli auktoriserad

Så helt plötsligt var det inte så lätt...

pröjsa du 2000:- så de där snusande ungdomarna kan jobba lite.
 
M miis skrev:
Sån tur du har!

jag har många många gånger tänkt, varför jag inte går enutbildning och tar cert själv. Hade jag gjort det första gången jag funderade på det så hade jag kunnat ta hand om elen själv under de 4 gånger vi gjort renoveringar hemma. Att sitta i nån lektonssal tillsammans med snusande (?) ungdomar som skulle kunna vara ens barn känns ännu mera avlägset nu.....
..så jag får bita ihop och betala 2000kr då....
4 års praktik gäller väl än för att få behörighet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.