Hej
Jag skulle vilja fråga dem som har rörligt elavtal hur deras nuvarande räkningar ser ut nu per kWh när elpriserna ligger nu runt 0-10 kr på nordpool? Bor EL 3 .
Mvh
 
Jag har timpris i SE4 och har de senaste tre månaderna legat runt 50öre/kWh (plus moms, elskatt och överföringsavgifter).
 
Walle85
Mina senaste månader med Tibber har haft detta snittpris per kWh (inklusive, moms, cert och ursprungsgarantier), exklusive månadsavgift, elområde SE3.

Maj: 36 öre/kWh
Juni: 56 öre/kWh
Juli: 16 öre/kWh
Augusti: 25 öre/kWh
 
Walle85 Walle85 skrev:
Mina senaste månader med Tibber har haft detta snittpris per kWh (inklusive, moms, cert och ursprungsgarantier), exklusive månadsavgift, elområde SE3.

Maj: 36 öre/kWh
Juni: 56 öre/kWh
Juli: 16 öre/kWh
Augusti: 25 öre/kWh
Ingen skatt?
 
Skatten debiteras på nätfakturan, den är samma för alla.
 
Walle85
A Alexn72 skrev:
Ingen skatt?
Tänkte inte att det var intressant i denna jämförelse eftersom det är relaterat till nätägaren och är inget man kan påverka själv.
 
Walle85 Walle85 skrev:
Tänkte inte att det var intressant i denna jämförelse eftersom det är relaterat till nätägaren och är inget man kan påverka själv.
Jag tänker att den är relevant eftersom den även påverkar momsen. Inlägget ovanför verkar ha tagit med skatt så era siffror går inte att jämföra
 
Skatten är separatvoch debiteras på nätfakturan, då även moms på skatten.
 
A Alexn72 skrev:
Jag tänker att den är relevant eftersom den även påverkar momsen. Inlägget ovanför verkar ha tagit med skatt så era siffror går inte att jämföra
Va, nej? Mitt var rent elpris utan moms och utan skatt.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Va, nej? Mitt var rent elpris utan moms och utan skatt.
Sorry tvärtom... era siffror är inte jämförbara
 
Walle85
A Alexn72 skrev:
Sorry tvärtom... era siffror är inte jämförbara
Det är möjligt, men eftersom vi bägge specificerar hur vi presenterar så kan man iaf tyda det och veta hur det går att jämföra.
Med det sagt så tog jag bara det som fanns på min faktura vilket var inklusive, presenteras säkert olika beroende på elleverantör.
 
Oktober (hittills): 3,4 öre/kWh + moms + elskatt + elöverföring
September: 16,8 öre/kWh + moms + elskatt + elöverföring
Augusti: 30,1 öre/kWh + moms + elskatt + elöverföring
Juli: 32,6 öre/kWh + moms + elskatt + elöverföring
 
M Mattikoleman skrev:
Hej
Jag skulle vilja fråga dem som har rörligt elavtal hur deras nuvarande räkningar ser ut nu per kWh när elpriserna ligger nu runt 0-10 kr på nordpool? Bor EL 3 .
Mvh
Här kan du se rörliga elpris för de olika områdena med avgifter och skatt.
https://www.eon.se/el/elpriser/aktuella

Eller menar du timpriser som alla andra skriver om?
 
Walle85
Walle85 Walle85 skrev:
Mina senaste månader med Tibber har haft detta snittpris per kWh (inklusive, moms, cert och ursprungsgarantier), exklusive månadsavgift, elområde SE3.

Maj: 36 öre/kWh
Juni: 56 öre/kWh
Juli: 16 öre/kWh
Augusti: 25 öre/kWh
Jag gör en EDIT här, det var inte inklusive moms såg jag nu, det låg på en separat rad senare för momsen,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.