Det har nu gått över 2,5 år sedan besiktning av vårt hus och fortfarande är ej alla besiktningspunkter åtgärdade. Har mailat ett flertal gånger till säljaren som alltid tycks slingra sig undan. 2 års besiktning utförd men såklart är ej heller de punkter utförda.

Vill ni ha en seriös husleverantör så leta vidare.
 
Låter inte bra. Inom vilket område har ni byggt?
 
Oftast beror dessa problem på entreprenören oavsett husföretag.
 
  • Gilla
iberggren
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Oftast beror dessa problem på entreprenören oavsett husföretag.
Ja så är det nog, vilket område eller ort är därför intressant, tänker jag.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
I iberggren skrev:
Ja så är det nog, vilket område eller ort är därför intressant, tänker jag.
Västerbotten, med säljare från Västernorrland.. Är nog en kombination entreprenörer och säljaren. Men skulle absolut inte lägga all skuld på entreprenörerna.
 
E EW86 skrev:
Västerbotten, med säljare från Västernorrland.. Är nog en kombination entreprenörer och säljaren. Men skulle absolut inte lägga all skuld på entreprenörerna.
Kan du tydliggöra vad som inte åtgärdats så att man kan se över ifall säljaren (Skidsta) har orsakat detta?
 
E EW86 skrev:
Västerbotten, med säljare från Västernorrland.. Är nog en kombination entreprenörer och säljaren. Men skulle absolut inte lägga all skuld på entreprenörerna.
Tack snälla för svaret.
 
E EW86 skrev:
Det har nu gått över 2,5 år sedan besiktning av vårt hus och fortfarande är ej alla besiktningspunkter åtgärdade. Har mailat ett flertal gånger till säljaren som alltid tycks slingra sig undan. 2 års besiktning utförd men såklart är ej heller de punkter utförda.

Vill ni ha en seriös husleverantör så leta vidare.
Hur går det med besiktningspunkterna på ert hus? Har ni fått allt klart? Vi har tyvärr råkat ut för samma säljare tror jag.
 
samma här, uruselt hus är en hemsk säljare i stockholmsregionen som är en äldre i tyresö. får man skriva ut namn? vi ångrar att vi byggde huset som har över 80 anmärkningar...
 
A Anitha77 skrev:
samma här, uruselt hus är en hemsk säljare i stockholmsregionen som är en äldre i tyresö. får man skriva ut namn? vi ångrar att vi byggde huset som har över 80 anmärkningar...
Hej

Jag går har gått i tankar med att välja Skidstahus som hustillverkare, men alla dessa negativa kommentarer känns inte bra. Får man fråga vad som inte blev bra för dig? Dela gärna med dig mer detaljerat.
 
Redigerat:
Hej!
Egen erfarenhet. Huset i sig är bra, prisvärt. Inga större konstigheter. Vi köpte dock huset grundat och första strykning men alla ändskivor och foder mm kommer omålat och inte ens grundat. Säljaren menade på att vi kan måla detta innan alla påtdetaljer monteras, detta va i februari...
Det var på tal att detta skulle ändras till att virket kommer grundat.

Det största bekymret med husköpet var säljaren och VD över skidstahus.
Säljaren kan absoluten ingenting om hus och lovar saker till höger och vänster, svarar sedan med veckor emellan. Katastrof bemötande och återkoppling
Haft videomöte med säljaren och VD där sistnämnde gick ur mötet med 15-30 min kvar, efter det återkopplade han inte på en enda punkt.

Besiktningsanmärkningar ligger ju oftast byggaren, inte hustillverkaren.
 
Saknar också återkoppling från VD:n över olika punkter vi tagit upp. Det där med att vara serviceinriktad och tänka goodwill är inte den starkaste sidan.
Sedan har är det samma uppfattning om säljaren. Tänker att vi haft för stora förväntningar på vad man kan hoppas av en husaffär. Varit otroligt mycket otydlig information och otrevligt bemötande. Så där har de något att jobba på om de bryr sig om kundnöjdhetsfaktorn.
 
Hej!

Tack för era svar. Väldigt tråkigt att det inte gick exakt som ni ville.

Vi har släppt idéen att bygga med Skidstahus. Företaget känns inte väl etablerad ut samt känns oseriösa ut. Det lilla kontakten jag har haft det med har inte varit något vidare.

Vart uppringd från en säljare efter jag ville ha lite mer information och boka in ett första möte. Visade sig rätt snabbt att orten vi skulle vilja bygga huset var en annan säljares område. Fick ett telefonnummer som jag först skickade ett meddelande och bad han återkomma. Fick ingen respons så jag ringde upp denna gång, inget svar så lämnade ett telesvar. Ringde säljaren nr 1 som jag fick numret ifrån, han bad mig prova numret igen.

Ingen återkoppling varken via sms eller telefon. Magkänslan sa ifrån från början och detta var en bra indikation att detta är inte något för mig. Vet inte ens hur man överlever som hus försäljare i dessa tider när folk knappt bygger hus och har sån här dålig service.

Vill också
 
Jag byggde ett fritidshus med Skidstahus för 10 år sedan. Huset blev fint och bra tillslut men det var ett oerhört "tjafs" under byggtiden med många småfel, och säljare som drog sig undan och skyllde på underentreprenör. Tex så svarade han inte i telefon, men om man lånade någon annas telefon med ett nummer han inte kände igen så svarade han direkt.

Efter många om och men så blev felen till slut åtgärdade och vi är nöjda med huset men man fick ett smärre magsår under byggtiden.
 
possum77 possum77 skrev:
Jag byggde ett fritidshus med Skidstahus för 10 år sedan. Huset blev fint och bra tillslut men det var ett oerhört "tjafs" under byggtiden med många småfel, och säljare som drog sig undan och skyllde på underentreprenör. Tex så svarade han inte i telefon, men om man lånade någon annas telefon med ett nummer han inte kände igen så svarade han direkt.

Efter många om och men så blev felen till slut åtgärdade och vi är nöjda med huset men man fick ett smärre magsår under byggtiden.
Skönt att det löste sig till slut. Pratade även med bankerna och merparten ansåg att Skidstahus var så okända att de blev osäkra hur det skulle bli med byggnadskreditiv samt man får en bättre "deal" med banken om man köper hus från deras samarbetspartner.

I vårt fall så kikar vi just nu på Eksjöhus och LB-Hus vilket har just de husen vi vill bygga utan några ändringar på husen som ibland krävs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.