Hej!
Håller på att renovera garaget och har bytt dörr. Nytt lås blev Yale doorman classic. Vi köpte låset och snickaren ska installera (de har gjort samma jobb på andra ställen utan problem med samma lås).
När de nu monterat låset så piper och blinkar den och liksom ”tuggar”, försöker göra något men det händer inget mer. De kommer inte så långt att de kan slå masterkoden.
Någon kunnig som kan ha någon idé om vad som kan vara fel?
Har mailat Yale men får inget svar. Alternativtet är att ringa hit låssmeden som tar 2000kr😄
 
T
L lica765 skrev:
Hej!
Håller på att renovera garaget och har bytt dörr. Nytt lås blev Yale doorman classic. Vi köpte låset och snickaren ska installera (de har gjort samma jobb på andra ställen utan problem med samma lås).
När de nu monterat låset så piper och blinkar den och liksom ”tuggar”, försöker göra något men det händer inget mer. De kommer inte så långt att de kan slå masterkoden.
Någon kunnig som kan ha någon idé om vad som kan vara fel?
Har mailat Yale men får inget svar. Alternativtet är att ringa hit låssmeden som tar 2000kr😄
Byt lås!

https://www.byggahus.se/forum/threads/lassmed-installerar-inte-yale-doorman-bg3000-bra.500759/
 
T Turbo_Tail skrev:
Byt lås!

[länk]
Ja, ju mer man läser så funderar jag på det! Jag var inte inblandad i köpet, min man fixade de så jag vet inte hur mycket research han gjorde😆
 
Vi har mycket bra efarenheter av ID lock om man vill ha kodlås/taglås istället.
 
  • Gilla
lica765
  • Laddar…
L lica765 skrev:
Hej!
Håller på att renovera garaget och har bytt dörr. Nytt lås blev Yale doorman classic. Vi köpte låset och snickaren ska installera (de har gjort samma jobb på andra ställen utan problem med samma lås).
När de nu monterat låset så piper och blinkar den och liksom ”tuggar”, försöker göra något men det händer inget mer. De kommer inte så långt att de kan slå masterkoden.
Någon kunnig som kan ha någon idé om vad som kan vara fel?
Har mailat Yale men får inget svar. Alternativtet är att ringa hit låssmeden som tar 2000kr😄
Går kolven in i blecket ?

Jag hade också problem med mitt vid installation, initalt gick dörren att stänga, och det låstes, men nästa gång så "tuggade det bara" för att den inte kunde stänga/låsa.
Fick justera blecket ngn mm så funkade det bra - har nu funkat i två år.
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Går kolven in i blecket ?

Jag hade också problem med mitt vid installation, initalt gick dörren att stänga, och det låstes, men nästa gång så "tuggade det bara" för att den inte kunde stänga/låsa.
Fick justera blecket ngn mm så funkade det bra - har nu funkat i två år.
Ja, det sa de inget om. Bara att när de kopplar in den så låter det något ”mekaniskt” och piper och blinkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.