VARNING VARNING!!!!!


Vi vill VARNA alla andra kunder där ute, KÖP INTE FRÅN NORDISKA FÖNSTER i Ängelholm!

Vi beställde fönster och dörrar från Nordiska Fönster för 2,5 år sedan och våra fel är fortfarande inte lösta. Vi beställde Schüco och trodde det skulle vara bra kvalité och det är det säkert men inte från Nordiska fönster som har sin produktion i Polen.

Sen första leverans till vårt nybygge, har det varit fel.
Det började med att de hade borrat med för långa skruvar i alla fönster så när leveransen kom fick 95% av beställningen skickas tillbaka till Polen. Andra leverans samma problem med 1 fönster. Sedan saknades det soft close i vårt skjutparti, pluggar saknades i 3 dörrar, handtag som var sönder och dörren gick inte att öppna, glasen var "vågiga" och över måttet för godkänt så de har fått bytas ut. Det är bara en liten del av en lång lista som vi har med Nordiska fönster. Våra 3 viktiga dörrar som öppnas dagligen levererades utan dörrbroms - TROTS ATT DET STÅR I VÅR ORDERBEKRÄFTELSE. Nu vill inte Nordiska ta på sig detta ansvar och göra rätt för sig, de säger att det är ett skrivfel men vi har mer än 50 mejl från flera olika handläggare som vi haft hos Nordiska samt mejl från deras produktion om att det är okunskap från dem och från produktionen ska det gå att tillverka.
Vi har över 1000 mejlkonversationer mer Nordiska och har haft ca 6 olika handläggare som har slutat hos dem. Det är verkligen under all kritik, hur man kan bemöta sina kunder på detta sätt med noll förståelse över vad vi har genomgått och hur mycket tid vi har lagt på detta. Flera dagar har vi fått ta ledigt från jobb för att Nordiska måste komma ut varje gång det är en ny handläggare och gå igenom alla fel igen då det tydligen inte finns några överlämningar till nästa person som de anställer.
Går inte att beskriva i ord hur arga/ledsna vi är men det vi kan göra är att varna andra kunder från att begå samma misstag som vi gjorde med att beställa från detta företag!

Någon mer som upplevt samma med detta företag?
https://www.nordiskafonster.se/
 
  • Gilla
Tommy1970 och 3 till
  • Laddar…
Vad betalade ni? Fullpris? Eller blev ni kompenserade?
 
  • Gilla
Merre och 1 till
  • Laddar…
110grader 110grader skrev:
borrat med för långa skruvar
Vad betyder det?
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Vad betyder det?
100 mm material 110 mm skruv
Har det e-postats 1050😀 gånger så är det inte konstigt att det blir fel.
 
Man borrar väl inte med skruv?
 
wildeside
useless useless skrev:
Man borrar väl inte med skruv?
Hmmm självborrande skruv har allt som oftast borrspets.🤔
 
wildeside wildeside skrev:
Hmmm självborrande skruv har allt som oftast borrspets.🤔
Skruv skruvar man, borr borrar man. Borrskruv skruvar man. Du menar alltså att man dragit i för långa skruv och dom sticker ut?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Skruv skruvar man, borr borrar man. Borrskruv skruvar man. Du menar alltså att man dragit i för långa skruv och dom sticker ut?
Hade nån frågat mig vad Byggahus är för forum hade jag visat diskussionen om en borrskruv skruvar, borrar eller både och 😂
 
  • Gilla
  • Haha
oddich och 2 till
  • Laddar…
wildeside
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Hade nån frågat mig vad Byggahus är för forum hade jag visat diskussionen om en borrskruv skruvar, borrar eller både och 😂
Vi brukar kalla BH forumet för byggparodi forumet.
Det börjar mer och mer en parodi.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Efter inlägg 3 var jag nära att skriva något i stil med: "undra hur många inlägg som denna tråden kommer sväva iväg med gällande att borra med skruvar istället för kärnfrågan".
7 inlägg senare som handlar om just ordvalet borra med för långa skruvar så kan vi sätta en check i boxen för att jag var helt rätt ute i min tankegång...
 
  • Gilla
  • Haha
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
H
Är det fler som haft problem med nordiska fönster?
Jag har beställt från dom i 4 omgångar nu.
Jag har egentligen bara gott att säga.
De har de 2 sista gångerna levererat 1-2 veckor före datum.
 
Med tanke på att Nordiska Fönster ägs av BHG Group sedan 2019 är det kanske inte så konstigt att dom kan vara struliga 🙄

Att vara rövhål ligger liksom i BHG's DNA.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Köpte från Nordiska fönster till min friggebod. Fick vad jag betalade för och är helt nöjd. Var de billiga? Ja! Går det att få fönster med bättre kvalitet? Absolut, det är jag helt övertygad om!
 
  • Gilla
Micael Palm
  • Laddar…
Vi köpte alla våra fönster till hus och garage från dem, och är generellt mycket nöjda. Vi hade en liten dispyt kring de utvändiga täcklocken för dräneringshålen som inte var i samma kulör som fönstren (som var beställda i en specifik kulör) och de hävdade först att plasten inte gick att få i samma kulör. När jag påpekade det orimliga i att fönstren är lackerade och att inte locken är det så fick vi senare en uppsättning lackerade lock och ett meddelande att fabriken nu ändrat produktionen så att man alltid lackerar locken samtidigt.
 
S skydiver skrev:
Vi köpte alla våra fönster till hus och garage från dem, och är generellt mycket nöjda. Vi hade en liten dispyt kring de utvändiga täcklocken för dräneringshålen som inte var i samma kulör som fönstren (som var beställda i en specifik kulör) och de hävdade först att plasten inte gick att få i samma kulör. När jag påpekade det orimliga i att fönstren är lackerade och att inte locken är det så fick vi senare en uppsättning lackerade lock och ett meddelande att fabriken nu ändrat produktionen så att man alltid lackerar locken samtidigt.
Översättning:
Vi missade att lackera locken.
Vi försöker ljuga så att du släpper det.
Det gick inte.
Nu ljuger vi om varför det blev så här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.