N Niq skrev:
Man brukar avsluta med Amen.

Men balrogen ryms inte i Mazdan
Är du måhända papist? Detta strikta bruk av ordet "amen" tyder på det.

Vad gäller punkt 2: ta en större Mazda. Eller en mindre balrog. Eller ber du Tarek ta med balrogen ut i trädgården för att grilla lite fänkål, eller dylikt myspys!
 
Grilla balrogen är mitt förslag.
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Är du måhända papist? Detta strikta bruk av ordet "amen" tyder på det.

Vad gäller punkt 2: ta en större Mazda. Eller en mindre balrog. Eller ber du Tarek ta med balrogen ut i trädgården för att grilla lite fänkål, eller dylikt myspys!
Jag är nog bara ist.

Inte kan man väl byta ut sina små gosedjur hur som helst. Vi tycker inte om fänkål så mycket. Vi brukar grilla lite Lionsmedlemmar han tycker så mycket om dom. Dom är ofta naturligt marinerade i Whisky. Dom som marinerat sig i Cognac tycker han inte alls om
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Grilla balrogen är mitt förslag.
Inte grillar man väl sina vänner. Dessutom så krävs det mycket högre temperatur än vad en vanlig grill klarar
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Hej, ByggaHus.
Jag är en kille på dryga 40 jordsnurr som bor i villa. 🌞
Nu har kommunen meddelat att de planerar att bygga en monorail bana för att förbättra kommunikationen från centralort ut till kringliggande lokala centrums.

Modernt hängande tåg på en upphöjd bana, blå och grå design, futuristisk kollektivtrafik, stadsmiljö.

I planförslaget står en av banans pelare mitt i mitt växthus. Själva banan ligger som tur är på norrsidan av huset så det kommer inte täcka solen men då ytan för själva pelaren bara är ca 1kvm vill kommunen enbart ersätta mig med ca 1300kr för inlösen av marken. De har dessutom gjort prickmark ytterligare två meter runt pelaren som service yta. Vad har jag för rättigheter här? jag kontaktade företaget som kommer stå för projekteringen av bygget och han skrattade bara och sa att där kommer jag ju inte kunna bo medans de bygger. Det skulle föreligga för stor risk för att något faller ner från banan under bygget så jag skulle även bli tvångsevakuerad, någon ersättning var inte att förvänta sig från dem, men total byggtiden var ju beräknad på 4 år..

Så några frågor, kan jag kräva att handläggaren på kommunen tar emot en muta för att flytta pelaren till grannen, eller borde den mutan gå direkt till en konstruktör på byggbolaget? Om en muta är rimligt hur stor ska den vara?
Kan jag sälja huset innan eller kommer en köpare kunna hävda dolt fel om jag inte meddelar om kommunens planer? Vore det rimligt att kräva att kommunen i alla fall bygger en station över mig och vore det inte något som skulle höja värdet på fastigheten med så bra kommunikationsmöjligheter? Tiden för yttranden gick ut igår, någon som kan hjälpa mig skriva ihop något? (gärna igår alltså)

PS. är det någon som har någon växt de rekommenderar som på ett snyggt sätt kan tapetsera själva pelaren?
 
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker inte det är så märkligt med en Mazda utan dragkrok. Hade den en dragkrok kan den ändå inte dra särskilt mycket.

Mazda elektrisk sparkcykel på mörk bakgrund, koncept för pendlarfordon, modernt och elegant design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Hej, ByggaHus.
Jag är en kille på dryga 40 jordsnurr som bor i villa. 🌞
Nu har kommunen meddelat att de planerar att bygga en monorail bana för att förbättra kommunikationen från centralort ut till kringliggande lokala centrums.

[bild]

I planförslaget står en av banans pelare mitt i mitt växthus. Själva banan ligger som tur är på norrsidan av huset så det kommer inte täcka solen men då ytan för själva pelaren bara är ca 1kvm vill kommunen enbart ersätta mig med ca 1300kr för inlösen av marken. De har dessutom gjort prickmark ytterligare två meter runt pelaren som service yta. Vad har jag för rättigheter här? jag kontaktade företaget som kommer stå för projekteringen av bygget och han skrattade bara och sa att där kommer jag ju inte kunna bo medans de bygger. Det skulle föreligga för stor risk för att något faller ner från banan under bygget så jag skulle även bli tvångsevakuerad, någon ersättning var inte att förvänta sig från dem, men total byggtiden var ju beräknad på 4 år..

Så några frågor, kan jag kräva att handläggaren på kommunen tar emot en muta för att flytta pelaren till grannen, eller borde den mutan gå direkt till en konstruktör på byggbolaget? Om en muta är rimligt hur stor ska den vara?
Kan jag sälja huset innan eller kommer en köpare kunna hävda dolt fel om jag inte meddelar om kommunens planer? Vore det rimligt att kräva att kommunen i alla fall bygger en station över mig och vore det inte något som skulle höja värdet på fastigheten med så bra kommunikationsmöjligheter? Tiden för yttranden gick ut igår, någon som kan hjälpa mig skriva ihop något? (gärna igår alltså)

PS. är det någon som har någon växt de rekommenderar som på ett snyggt sätt kan tapetsera själva pelaren?
Det är oftast inte lämpligt att bo växthus ändå.
En muta bör väl vara ungefär i storleken av 10x årsinkomsten för mottagaren.
Annars så kan man anlita orcher för att "övertala" berörda personer
Fantasyfigurer, troligen orcher, med skarpa tänder och röda ögon, ser hotfulla ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nikodemus42 och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Hej, ByggaHus.
Jag är en kille på dryga 40 jordsnurr som bor i villa. 🌞
Nu har kommunen meddelat att de planerar att bygga en monorail bana för att förbättra kommunikationen från centralort ut till kringliggande lokala centrums.

[bild]

I planförslaget står en av banans pelare mitt i mitt växthus. Själva banan ligger som tur är på norrsidan av huset så det kommer inte täcka solen men då ytan för själva pelaren bara är ca 1kvm vill kommunen enbart ersätta mig med ca 1300kr för inlösen av marken. De har dessutom gjort prickmark ytterligare två meter runt pelaren som service yta. Vad har jag för rättigheter här? jag kontaktade företaget som kommer stå för projekteringen av bygget och han skrattade bara och sa att där kommer jag ju inte kunna bo medans de bygger. Det skulle föreligga för stor risk för att något faller ner från banan under bygget så jag skulle även bli tvångsevakuerad, någon ersättning var inte att förvänta sig från dem, men total byggtiden var ju beräknad på 4 år..

Så några frågor, kan jag kräva att handläggaren på kommunen tar emot en muta för att flytta pelaren till grannen, eller borde den mutan gå direkt till en konstruktör på byggbolaget? Om en muta är rimligt hur stor ska den vara?
Kan jag sälja huset innan eller kommer en köpare kunna hävda dolt fel om jag inte meddelar om kommunens planer? Vore det rimligt att kräva att kommunen i alla fall bygger en station över mig och vore det inte något som skulle höja värdet på fastigheten med så bra kommunikationsmöjligheter? Tiden för yttranden gick ut igår, någon som kan hjälpa mig skriva ihop något? (gärna igår alltså)

PS. är det någon som har någon växt de rekommenderar som på ett snyggt sätt kan tapetsera själva pelaren?
Så många frågor är väl knappast nödvändigt att ställa om man som du @TypRätt är allvetare.
 
Vad hade Ernst gjort i det här läget?

Diskutera i små grupper och redovisa på overhead
 
  • Haha
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Undrar om någon ens noterade kopplingen 'overhead - monorailbana' ? Typ som i Wuppertal...

#pärlorförsvin #avgåalla #tapir
 
F fribygg skrev:
Så många frågor är väl knappast nödvändigt att ställa om man som du @TypRätt är allvetare.
Förlåt, jag glömde skriva att jag frågade för en kompis.
Samt att jag mest söker konfirmation och ryggdunkande för min egen åsikt (även om den inte var så tydlig i dessa frågor).
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Vad hade Ernst gjort i det här läget?

Diskutera i små grupper och redovisa på overhead
Overhead hör till gubbtråden.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Förlåt, jag glömde skriva att jag frågade för en kompis.
Samt att jag mest söker konfirmation och ryggdunkande för min egen åsikt (även om den inte var så tydlig i dessa frågor).
Är det din eller din "kompis" åsikt du skriver ifrågan❓
 
Alltså ge er nu. Det är nog d-a illa att både E-ordet och T-ordet börjat användas men för några inlägg sedan hade någon postat en bild på E och då tycker jag gränsen är passerad.

Fantasivarelser som liknar orcher, med skarptänder och röda ögon, samlade i en grupp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Alltså ge er nu. Det är nog d-a illa att både E-ordet och T-ordet börjat användas men för några inlägg sedan hade någon postat en bild på E och då tycker jag gränsen är passerad.

[bild]
Vad är det för fel på Eomer❓
En långblond man i rustning ser bestämt framåt, flankerad av rustade krigare under dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.