Hej
Har precis köpt en siemens GS36NBIFV.
Har exakt samma ljud, är ju så man blir tokigt på det.
Fanns det nåt dokument som nån har man kunde använda sig av när man reklamerar så dom vet vad det är?
Mvh Daniel
 
K Knoxx skrev:
Hej
Har precis köpt en siemens GS36NBIFV.
Har exakt samma ljud, är ju så man blir tokigt på det.
Fanns det nåt dokument som nån har man kunde använda sig av när man reklamerar så dom vet vad det är?
Mvh Daniel
Hej,

Har delat det med ett antal här så fler borde ha det, samt lösningen är inte så svår om det är insprutningsljud som hörs, ett slags bubblande sugande ljud?

I vårt fall och som även hjälpt andra, så kom till slut BSH ut och vad de gjorde var att ta bort plasten högst upp inuti frysen, sedan tog de bort den isolerande frigoliten. Då frilades bland annat ett rör som är avsmalnande i två steg, som jag antar gasen går igenom och komprimeras genom avsmalningen. De monterade permagum runt detta rör, lite som ett slags häftmassa men anpassad för syftet.

Till sist återmonterade de frigoliten och plasten, efter att det gjorts har jag inte hört några liknande ljud alls, och jag tror det är fallet även för andra.

Lite störigt att varje fall verkar behandlas som helt okänt fel och lösning, då det verkar vara väldigt lika för många.
 
Hej!

Har en ny frys från Bosch som låter exakt likadant, väldigt störande. Supporten var inte särskilt hjälpsamma men föreslog ändå att en servicetekniker kan komma ut och kolla på frysen. De "hotade" om en avgift om de inte anser att det är ett problem när de väl är på plats. Har hänvisat till den här tråden.

Det har skrivits om ett dokument som beskriver åtgärden i denna tråd, om det är någon som har möjlighet att dela med sig så uppskattas det mycket! Blir perfekt att visa upp när serviceteknikern hälsar på.
 
Hota låter ju inte bra. Men att dom informerar om handhavande fel och dylikt är inte så konstigt. Finns många som verkar tro att garanti betyder gratis Felsökning
 
Någon som har Turbo X dokument? Har försökt maila honom utan resultat.
 
Immobil Immobil skrev:
Någon som har Turbo X dokument? Har försökt maila honom utan resultat.
Kan mejla den om du skickar din adress.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
M MrTobbe skrev:
Kan mejla den om du skickar din adress.
Du har ett Pm.
 
Tack alla för snabb respons, blev delvgiven av ssh9721. 👍
 
Jag har nyss köpt en Bosch kyl frys som har exakt det ljud som beskrivs här. BSH vägrar göra något och hänvisar till reklamation som säger att jag får tåla det ljudet.
Nu tänker jag försöka igen efter att ha läst detta. Finns det någon som upplevt det på Bosch kyl frys?
 
Å Åsa Jacobsson1 skrev:
Jag har nyss köpt en Bosch kyl frys som har exakt det ljud som beskrivs här. BSH vägrar göra något och hänvisar till reklamation som säger att jag får tåla det ljudet.
Nu tänker jag försöka igen efter att ha läst detta. Finns det någon som upplevt det på Bosch kyl frys?
Är det någon som kan skicka Turbo X dokument?
 
Hej. Skulle också gärna vilja ha Turbo X dokument.
 
Jag har samma problem med min frys från Siemens och vill gärna att någon som har en kopia av lösningen mailar mig.
snezzy7805@gmail.com

Min frysa går och låter som fan i 45min sen tyst 15min sen 45min och fortsätter så.
Ljudet kan beskrivas som att höra ett flygplan högt i luften i olika ljudnivåer om och om igen i 45min
Det ljudet fortplantar sig i hela huset
Enligt otrevlig service tekniker är det normalt ljud.
Men det är så störande så att man Börjar bli galen
 
Redigerat:
På mångas begäran lägger jag in följande:

"Åtgärd mot oljud från Kyl/frys

I vårt fall och som även hjälpt andra, så kom till slut BSH ut och vad de gjorde var att ta bort plasten högst upp inuti frysen, sedantog de bort den isolerande frigoliten. Då frilades bland annat ett rör som är avsmalnande i två steg, som jag antar gasen går igenom och komprimeras genom avsmalningen. De monterade permagum runt detta rör, lite som ett slags häftmassa men anpassad för syftet.

Till sist återmonterade de frigoliten och plasten, efter att det gjorts har jag inte hört några liknande ljud alls, och jag tror det är fallet även för andra."
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
A
Immobil Immobil skrev:
På mångas begäran lägger jag in följande:

"Åtgärd mot oljud från Kyl/frys

I vårt fall och som även hjälpt andra, så kom till slut BSH ut och vad de gjorde var att ta bort plasten högst upp inuti frysen, sedantog de bort den isolerande frigoliten. Då frilades bland annat ett rör som är avsmalnande i två steg, som jag antar gasen går igenom och komprimeras genom avsmalningen. De monterade permagum runt detta rör, lite som ett slags häftmassa men anpassad för syftet.

Till sist återmonterade de frigoliten och plasten, efter att det gjorts har jag inte hört några liknande ljud alls, och jag tror det är fallet även för andra."
man monterar permagum eller bitumen runt denna del för att dämpa insprutningsljuden.
sen tekniskt sätt vill man inte ha någon kompression där utan expansion.
köldmediet kommer i vätskeform expanderar efter strypningen och tar värme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.