S Saelen skrev:
Kan man skicka balrogen på Lions?
Man kan försöka men det finns en möjlighet att dom har en överenskommelse med Morgoth eller Sauron och då kommer inga balroger,nazguler,orcher eller troll att våga blanda sig i
 
Hej BH!
Jag har nyss köpt ett hus i ett villaområde som jag hävdar är utanför detaljplaneplanerat område. Tyvärr har föregående ägare fokuserat mest på gräsmatta (mest mossa) och jag tänkte ersätta en del av den med växter.

Jag tänker japansk trädgård, min fru tänker medelhavsinspirerat med olivträd.
Jag är praktisk och står och väljer mellan bältros och parkslide. Min fru tänker raida Plantagen och köpa loss 15 citronträd tillsammans med olivträden.

Nu har jag genom oförskylld tur och lite kontakter fått hit Lions att börja grovplanera så hela trädgården ser ut som en uppgrävd fornlämning med feta äldre män i gula overaller, högt blodtryck och begynnande gallsten som tultar runt som förväxta dagisbarn.

Det kanske inte var så mycket till tur tänker ni och det är sant. Men min fru har genom bokcirkeln på jobbet där de läser om Smaug tydligen fått kontakt med Ernst Kirchsteiger, denna tantfuktare av rang och han har lovat att komma hit (starstruck deluxe) och pulsa runt i trädgården barfota, råmandes om känsla och annat debilt dravel.

Med rådjursögon och brunststön kommer han att få kvarterets alla damer att hänga på staketet och dåna med ojämna mellanrum samt utstöta ljud som jag inte trodde fanns utanför Internets mer obskyra delar. Jag är nu orolig för att staketet inte ska hålla för anstormningen.

Vad gör jag?

Ska jag avdela de två Lionsbröder som hittills har fått hjärtbekymmer att ställa sig som en SAAB och stötta upp staketet? Ska jag be att Ernst håller sig på den mer otillgängliga sidan av tomten? Borde inte staketet hålla då? Är det ett dolt fel?

Eller, ska jag mata balrogen med glyfosat, tjudra den vid flaggstången och se till att den håller stånd (pun intended) mot det löpska klientelet. Inte Lionsbröderna såklart... Eller jo, det finns säkert någon där också...
 
  • Haha
  • Gilla
Skogsmusen och 8 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Hej BH!
Jag har nyss köpt ett hus i ett villaområde som jag hävdar är utanför detaljplaneplanerat område. Tyvärr har föregående ägare fokuserat mest på gräsmatta (mest mossa) och jag tänkte ersätta en del av den med växter.

Jag tänker japansk trädgård, min fru tänker medelhavsinspirerat med olivträd.
Jag är praktisk och står och väljer mellan bältros och parkslide. Min fru tänker raida Plantagen och köpa loss 15 citronträd tillsammans med olivträden.

Nu har jag genom oförskylld tur och lite kontakter fått hit Lions att börja grovplanera så hela trädgården ser ut som en uppgrävd fornlämning med feta äldre män i gula overaller, högt blodtryck och begynnande gallsten som tultar runt som förväxta dagisbarn.

Det kanske inte var så mycket till tur tänker ni och det är sant. Men min fru har genom bokcirkeln på jobbet där de läser om Smaug tydligen fått kontakt med Ernst Kirchsteiger, denna tantfuktare av rang och han har lovat att komma hit (starstruck deluxe) och pulsa runt i trädgården barfota, råmandes om känsla och annat debilt dravel.

Med rådjursögon och brunststön kommer han att få kvarterets alla damer att hänga på staketet och dåna med ojämna mellanrum samt utstöta ljud som jag inte trodde fanns utanför Internets mer obskyra delar. Jag är nu orolig för att staketet inte ska hålla för anstormningen.

Vad gör jag?

Ska jag avdela de två Lionsbröder som hittills har fått hjärtbekymmer att ställa sig som en SAAB och stötta upp staketet? Ska jag be att Ernst håller sig på den mer otillgängliga sidan av tomten? Borde inte staketet hålla då? Är det ett dolt fel?

Eller, ska jag mata balrogen med glyfosat, tjudra den vid flaggstången och se till att den håller stånd (pun intended) mot det löpska klientelet. Inte Lionsbröderna såklart... Eller jo, det finns säkert någon där också...
Enda sättet att bli av med Ernst, som är en riktigt läskig hemmapulare som dessutom får hållas offentligt, är att skicka honom till Biltema för att köpa nya bromsbelägg fram till den där SAAB:en som Lionsgubbarna står som. Ge honom order om att det ska vara till en årsmodell 2013, fast den sena versionen. Då lär du inte se honom fler gånger!

Det löser egentligen resten av dina problem också. Resterande kan du gå på säljaren om, solklart dolt fel, ha med dig några Lionsgubbar i skinnväst som sällskap!
 
S Saelen skrev:
Ska jag avdela de två Lionsbröder som hittills har fått hjärtbekymmer att ställa sig som en SAAB och stötta upp staketet?
Jag föreslår att du monterar staketet på SAAB-mål, så kan du resa det automatiskt igen om det skjuts ner. Viktigt bara att du monterar dem åt rätt håll, så att de viks mot Ernst.
 
  • Gilla
  • Haha
TypRätt och 1 till
  • Laddar…
Fan, Saab-mål.. Där sa du något!

Minns någon övning på Lombens skjutfält när man gjorde lumpen. Två värnpliktiga var avdelade som renvarnare.

Där hade de i alla fall Saab-mål och när det var dags för vårt värn att skjuta kom det ett ’Eeeeld upphör’.

Min kamrat hade dock tryckt in en extra patron i magget och tömde alla 37 eller vad det var… Jävlar var gruset yrde bakom Saab-målen hos renarna. (Nej de kom inte till skada pga avståndet)

Men, om Ernst hade varit där hade de fått lyfta med kran för att få bort honom pga allt bly.
 
Vissa saker är inte OK på detta forum. E-ordet är en sådan sak. De två senaste inläggen är anmälda och jag utgår från att författarna bannas för gott!

Edit: Tre senaste.
 
  • Haha
  • Gilla
Robert-san01 och 7 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Men min fru har genom bokcirkeln på jobbet där de läser om Smaug tydligen fått kontakt med Ernst Kirchsteiger, denna tantfuktare av rang och han har lovat att komma hit (starstruck deluxe) och pulsa runt i trädgården barfota, råmandes om känsla och annat debilt dravel.
Jag reagerar på att det verkar finnas ett fuktproblem. Du kan ju fundera på någon sorts avfuktare som en temporär lösning. Men det viktigaste blir ju ändå att identifiera varifrån fukten kommer och om det verkligen är en "Ernst" som är problemet. Trist om du lägger all energi på Ernst och sedan visar det sig vara någon sorts åldersrelaterat läckage.
 
  • Haha
TypRätt
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vissa saker är inte OK på detta forum. E-ordet är en sådan sak. De två senaste inläggen är anmälda och jag utgår från att författarna bannas för gott!

Edit: Tre senaste.
Jag har lite rundstav över och tänkte höra om någon hade bra tips på instruktioner på hemmagjorda ljusstakar.. men inser att jag bör vara tyst. 😐
 
  • Gilla
  • Arg
Maria T och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag har lite rundstav över och tänkte höra om någon hade bra tips på instruktioner på hemmagjorda ljusstakar..
Gränsla rundstaven och flyg till Blåkulla. Här bygger vi hus och inga d-a ljusstakar!
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Gränsla rundstaven och flyg till Blåkulla. Här bygger vi hus och inga d-a ljusstakar!
Ok, jag tar mina Birkenstock och går ut i garaget och söker inspiration i veckans öl ranson...

Tråd kan låsas!
*bästa svaret*
 
  • Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ok, jag tar mina Birkenstock och går ut i garaget och söker inspiration i veckans öl ranson...

Tråd kan låsas!
*bästa svaret*
En riktig Ernstkopia är barfota!
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Maria T
fubar fubar skrev:
Nej, det är Fonzie
[bild]
Det är en Mörksugga, jag har sett en sån förr. Så, försök inte lura mig gosse, jag inga konster tål, att känna till hur man lurar Sauron är mina drömmars mål.
 
Maria T
kashieda kashieda skrev:
De flesta, så länge det är långburk.

Kalkburk fungerar dåligt, särskilt om Murdock blivit matt.
Kalkburk? Det heter kakburk. Har dy dusflexi eller?
 
  • Gilla
  • Älska
Skandiamannen och 2 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Ok, jag tar mina Birkenstock och går ut i garaget och söker inspiration i veckans öl ranson...

Tråd kan låsas!
*bästa svaret*
Det heter ölranson, inte öl ranson. Du är på riktigt Löken och har ett andra konto. Eller kanske fler, kanske även hen Purjon fast där stavas det ju, Tack och Lov!, rätt. Halleluja!
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det heter ölranson, inte öl ranson. Du är på riktigt Löken och har ett andra konto. Eller kanske fler, kanske även hen Purjon fast där stavas det ju, TDeack och Lov!, rätt. Halleluja!
Det heter purung.
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.