C
F fsn skrev:
jag fick det på en Merca E-klass 2001 tror jag det var.
Aha. Anledningen till frågan är att en f.d. kollega drabbades av det ökända problemet med dörrarna på en nästan ny MB A-klass och fick tvärnej med något konstigt resonemang om att rosten berodde på fel i tillverkningsprocessen och det alltså inte var något fel på rostskyddet - om det bara hade applicerats korrekt. Ingen goodwill där heller, så han var måttligt nöjd med det bilköpet... 😠

Själv har jag sluppit rosthäckar som tur är.
 
R Rkarlsson skrev:
Men frågan är, har inte vw skärpt sig en gång till? Kombimodellerna från -12 var groteska och kunde ha en totalt genomrostad bagagelucka inom 5 år och vw vägrade röra bilarna.

Tittar man på idag 5 år gamla vw så kanske rosten är 100 % under istället?
Läste i tråden Passat GTE att bakluckorna på innevarande modell börjat rosta, om några år får vi se om resten klarar sig.
 
C cpalm skrev:
Aha. Anledningen till frågan är att en f.d. kollega drabbades av det ökända problemet med dörrarna på en nästan ny MB A-klass och fick tvärnej med något konstigt resonemang om att rosten berodde på fel i tillverkningsprocessen och det alltså inte var något fel på rostskyddet - om det bara hade applicerats korrekt. Ingen goodwill där heller, så han var måttligt nöjd med det bilköpet... 😠

Själv har jag sluppit rosthäckar som tur är.
Det stämmer bra med mina fördomar om Mercedes i Sverige, absolut usel behandling av sina kunder. Märkligt att folk aldrig lär sig. Hmm, jo dom gjorde det när det gällde Fiat och deras riggade leasingavtal för länge sedan. Fiat har väl aldrig hämtat sig efter den kraschen.
 
C
T TommyC skrev:
Det stämmer bra med mina fördomar om Mercedes i Sverige, absolut usel behandling av sina kunder.
Ja - har själv kört MB i snart 20 år och är j-vligt nöjd med bilarna, men kundservicen är konstigt nog inte på samma nivå. Det gäller väl i och för sig även övriga "premiummärken"...(?)
 
Fick en Vito 2001, 3 år senare var det hål i ena bakdörren.
Garanti....nä, det är en firmabil, de har ingen garanti.
 
F
C cpalm skrev:
Ja - har själv kört MB i snart 20 år och är j-vligt nöjd med bilarna, men kundservicen är konstigt nog inte på samma nivå. Det gäller väl i och för sig även övriga "premiummärken"...(?)
Nej, det skulle jag inte säga. Audi delar i princip all teknik med VW och resten av oäktingarna i familjen. Audi går sönder lika mycket och har samma typ av fel men Audis kunder är generellt mycket nöjdare, trots pinsamma fel. Så det måste vara skillnad på hur en Sosse i VW behandlas jämfört med en Moderat i Audi.
 
  • Haha
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
snarare bevis på att Audi inte är premium ;)
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
F
G Greger_08 skrev:
snarare bevis på att Audi inte är premium ;)
Vilket visar att du har gjort obeskrivligt få mil i RS6 som flera år i rad röstats fram som årets bil av gängkriminella.
 
  • Gilla
  • Haha
plåtrickard och 3 till
  • Laddar…
Inte ovanligt med det bilmärket när Polisen stoppat/jagat bilar vid misstänkt kriminell verksamhet utifrån artiklar med bilder, ska helst vara svarta med tonade rutor.😉
 
C
F fsn skrev:
Audi går sönder lika mycket och har samma typ av fel men Audis kunder är generellt mycket nöjdare, trots pinsamma fel.
He he, what? Har många bekanta som kör Audi och har hört många rövarhistorier om VAG:s kundbemötande.
Trodde de var allra sämst, men det finns uppenbarligen några ännu sämre på listan 🙂
Stapeldiagram, bilverkstäder, kundnöjdhet, bilmärken, AutoIndex 2022, årsmodeller 2018-2021, poäng, Honda högst värde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Oväntat att Tesla saknas fastän de är med.. 😂
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Oväntat att Tesla saknas fastän de är med.. 😂
Är man med i en sekt kommunicerar och verkar man bara inom Pingstkyrk..... jag menar Tesla.
 
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
F
C cpalm skrev:
He he, what? Har många bekanta som kör Audi och har hört många rövarhistorier om VAG:s kundbemötande.
Trodde de var allra sämst, men det finns uppenbarligen några ännu sämre på listan 🙂
[bild]
Jag har många bekanta som har fossil Audisar i miljonklassen och som en längre tid kört dyra Audisar och är återkommande kunder. Det råder noll tvekan om att lokala handlaren/serviceverkstaden lapar upp dessa kunder i brygga vare sig dom vill eller ej. Det är inte samma sak om en vanlig skattebetalare kommer in med sin smutsiga Passat.
 
A AndersS skrev:
Inte ovanligt med det bilmärket när Polisen stoppat/jagat bilar vid misstänkt kriminell verksamhet utifrån artiklar med bilder, ska helst vara svarta med tonade rutor.😉
Åsså brukar man säga att barnarbetare inte har något sinne för kvalitet. Här har vi beviset på att det inte är sant.
 
  • Haha
  • Gilla
AndersS och 2 till
  • Laddar…
Jag misstänker att det
F fsn skrev:
Nej, det skulle jag inte säga. Audi delar i princip all teknik med VW och resten av oäktingarna i familjen. Audi går sönder lika mycket och har samma typ av fel men Audis kunder är generellt mycket nöjdare, trots pinsamma fel. Så det måste vara skillnad på hur en Sosse i VW behandlas jämfört med en Moderat i Audi.
Jag misstänker att det ligger en hel del confirmation bias bakom snarare än att Audiägarna behandlas bättre, man har köpt en dyrare bil och vill helt enkelt vara nöjd med det valet.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.