Hej,

Dörren som jag har i nuläget är sliten och gjord av trä. Har problem med röklukt som kommer från trapphuset. Har satt tätningslister runt om hela dörren och har tejpat för brevlådan men får fortfarande in lite lukt. Hittar inga andra vägar som lukten kan tränga in genom.

Är det möjligt att lukten går rakt igenom själva dörren?
 
Nej, lukt/luft kan inte ta sig igenom trä.
Du lär fortfarande ha lite springor där luften kan passera.

Hur är det mellan vägg och karm samt mellan golv och tröskel?

När vi bodde i bostadsrättslägenhet så satte jag dit en extra dörr innanför lägenhetsdörren, tack vare den så slapp vi typ all röklukt.
 
B brabrabra11 skrev:
Hej,

Dörren som jag har i nuläget är sliten och gjord av trä. Har problem med röklukt som kommer från trapphuset. Har satt tätningslister runt om hela dörren och har tejpat för brevlådan men får fortfarande in lite lukt. Hittar inga andra vägar som lukten kan tränga in genom.

Är det möjligt att lukten går rakt igenom själva dörren?
Mer troligt att den går en annan väg,. t.ex. ventilationen. Luktar det mkt rök i trapphuset eller?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Nej, lukt/luft kan inte ta sig igenom trä.
Du lär fortfarande ha lite springor där luften kan passera.

Hur är det mellan vägg och karm samt mellan golv och tröskel?

När vi bodde i bostadsrättslägenhet så satte jag dit en extra dörr innanför lägenhetsdörren, tack vare den så slapp vi typ all röklukt.
det var glapp mellan men har använt tätningslister som har gjort att det rätt så tätt som det kan bli, om man bortser från skarven där det är ett avstånd mellan 1-2mm mellan tätningslisterna.. Jo, funderar på att skaffa en säkerhetsdörr.
 
T Tompafix skrev:
Mer troligt att den går en annan väg,. t.ex. ventilationen. Luktar det mkt rök i trapphuset eller?
Nej det luktar knappt något längre sedan grannen bytte dörr. Den förra dörren de hade gjorde så att det luktade som om någon stod precis utanför min dörr och rökte. Det är ingen påtaglig mängd röklukt som kommer in. Det är väldigt väldigt lite, men tillräckligt så att det märks av i luftkvaliteten.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.