Kan du bygga denna bänk åt mig mot ersättning?
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
K
Vem är frågan ställd till och vad är din budget på?
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
K kniv skrev:
Vem är frågan ställd till och vad är din budget på?
Frågan är ställd till personen som kan bygga den åt mig.

Material + timarvode?
 
Problemet är nog att hitta två bra stenar och en fin träbit att bygga av..

Annars är det ju görbart med enkla verktyg...
 
K
M Mikael_Swe skrev:
Frågan är ställd till personen som kan bygga den åt mig.

Material + timarvode?
Det är fullt görbart för den normalhändiga. Jag tror bänken är för dyr om någon professionell ska göra den.
 
K
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Problemet är nog att hitta två bra stenar och en fin träbit att bygga av..

Annars är det ju görbart med enkla verktyg...
Materialet är inte alls svårt att hitta, problemet kommer ligga i att det blir ganska dyrt om man anlitar någon ”bara” för att göra en bänk
 
Känns som ett dagsverk i arbetstimmar. Det svåra blir förstås att lyckas åstadkomma en tillfredställande estetik. Lite skillnad att bulta fast en tvåtumfyra på 2 lecablock jämfört med det han gjorde i filmen. Men rent filosofiskt motsvarande.

Så förmodligen 8 timmar arbete 32 timmar bollandes fram och tillbaka med olika design-/materialförslag.

650 kr/h + material + frakt = Budgetpris 6500 - 26000 kr + 800 kr + frakt =Mellan 10300 - 29800 kr

Utifrån de material jag har tillgänglig.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Grylf Grylf skrev:
Känns som ett dagsverk i arbetstimmar. Det svåra blir förstås att lyckas åstadkomma en tillfredställande estetik. Lite skillnad att bulta fast en tvåtumfyra på 2 lecablock jämfört med det han gjorde i filmen. Men rent filosofiskt motsvarande.

Så förmodligen 8 timmar arbete 32 timmar bollandes fram och tillbaka med olika design-/materialförslag.

650 kr/h + material + frakt = Budgetpris 6500 - 26000 kr + 800 kr + frakt =Mellan 10300 - 29800 kr

Utifrån de material jag har tillgänglig.
Kan man se tidigare jobb?
 
klosp11
Jag tänker på Anders Ölund, numera kunglig hovleverantör 😊 om du verkligen vill ha något speciellt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.