Min diskmaskin har slutat fungerar (Har skrivit det i en annan tråd) och det känns att de är nog dags att kolla upp en annan.
Hittade en Bosch SMU2ITW04S som har de funktioner till ett bra pris.
Dock är jag väldigt osäker på bredden.
Den maskin jag har är en Logik LDW60W12N (Skrev fel i den andra tråden, ber om ursäkt) och kollar man i manualen så är den 595mm.
Går jag och mäter med tumstocken så får jag där uppe 595mm och där nere 600mm i hålet där maskinen står och det verkar som den sitter tajt men inte för tajt för hur hade då den förra ägaren fått in den :)

Boschen jag har tittat på så står det på tillverkarens hemsida 600 mm , hos leverantören står det 598 mm
När jag frågade försäljaren så fick man svar att det fungerar säkert utan några problem.
Så man är lite osäker, kanske går att slipa bort lite om det behövs eller??

Finns ju 450 mm diskmaskiner men vet inte om det är det enda alternativet.
 
Brukar gå att pressa in den...
 
A
C cazz skrev:
Min diskmaskin har slutat fungerar (Har skrivit det i en annan tråd) och det känns att de är nog dags att kolla upp en annan.
Hittade en Bosch SMU2ITW04S som har de funktioner till ett bra pris.
Dock är jag väldigt osäker på bredden.
Den maskin jag har är en Logik LDW60W12N (Skrev fel i den andra tråden, ber om ursäkt) och kollar man i manualen så är den 595mm.
Går jag och mäter med tumstocken så får jag där uppe 595mm och där nere 600mm i hålet där maskinen står och det verkar som den sitter tajt men inte för tajt för hur hade då den förra ägaren fått in den :)

Boschen jag har tittat på så står det på tillverkarens hemsida 600 mm , hos leverantören står det 598 mm
När jag frågade försäljaren så fick man svar att det fungerar säkert utan några problem.
Så man är lite osäker, kanske går att slipa bort lite om det behövs eller??

Finns ju 450 mm diskmaskiner men vet inte om det är det enda alternativet.
du kanske inte blir jättenöjd med den boschen. titta på den i verkligheten ,jämför korgar och ljudnivå
 
hmm jo det borde kanske gå
Kollar jag hur Logik skriver sina modeller så verkar det som 60 i namnet så menar dom 60 cm.
Jag råkade skriva fel som sagt i den förra tråden och där skrev jag som hade 45 så den modellen är en 45 modell så det borde ju gå med att köra 600 mm??
 
electroluxaren skrev:
du kanske inte blir jättenöjd med den boschen. titta på den i verkligheten ,jämför korgar och ljudnivå
jo optimalt är att kunna köra maskinen men det kan ju bli svårt. Man kan visserligen se på den hos försäljaren men har svårt att tro den kan vara sämre en den jag har nu. Den hörde man lätt när den jobbade :)
Det som jag har sett på bilderna så verkar den vara helt ok.

Kollade lite även på Electrolux ESF5206LOW och Cylinda DM3110E
B så står det 50 dBa, E har 49 dBa och C har 48 dBa.
Alla har ljudklass C.
B och C har energiklass E och E har energiklass F.

En kul grej (Vet inte ens om det är nödvändigt eller nytta av den) är att B har Wifi??

Kanske får info när den är klar?
 
A
C cazz skrev:
jo optimalt är att kunna köra maskinen men det kan ju bli svårt. Man kan visserligen se på den hos försäljaren men har svårt att tro den kan vara sämre en den jag har nu. Den hörde man lätt när den jobbade :)
Det som jag har sett på bilderna så verkar den vara helt ok.

Kollade lite även på Electrolux ESF5206LOW och Cylinda DM3110E
B så står det 50 dBa, E har 49 dBa och C har 48 dBa.
Alla har ljudklass C.
B och C har energiklass E och E har energiklass F.

En kul grej (Vet inte ens om det är nödvändigt eller nytta av den) är att B har Wifi??

Kanske får info när den är klar?
det är plastbotten i denna B så det blir ett lite speciellt ljud, kan komma att läcka i skarven mellan botten och bakvägg med tiden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.