O OdugligMenErfaren skrev:
Du kan inte ge ett mer utförligt svar så som delar jag kan behöva införskaffa m.m? :seenoevil: Det är en innervägg så borde ej orsaka någon fuktskada!
Gillar du inte svaren så ställ inte frågan.
Jo, du kan få problem med fukt om rören inte isoleras! Det stavs kondens.
Om du inte har någon aning om ens vad du ska handla rekommenderar jag starkt att du tar hjälp av någon med grundläggande kunskaper om VVS.
Gör en ritning på hur det ser ut och hur du tänkt. Gå till en rörkrökare och fråga om hen kan sälja det som behövs. Dyrare än Jula och eller Rinkaby men...
Att som amatör dra rör och dölja dem bakom en vägg är en riktigt dålig ide
 
N Nils Fermentation skrev:
Gillar du inte svaren så ställ inte frågan.
Jo, du kan få problem med fukt om rören inte isoleras! Det stavs kondens.
Om du inte har någon aning om ens vad du ska handla rekommenderar jag starkt att du tar hjälp av någon med grundläggande kunskaper om VVS.
Gör en ritning på hur det ser ut och hur du tänkt. Gå till en rörkrökare och fråga om hen kan sälja det som behövs. Dyrare än Jula och eller Rinkaby men...
Att som amatör dra rör och dölja dem bakom en vägg är en riktigt dålig ide
Fick många bra svar och god hjälp. Jobbet är klart så
 
N Nils Fermentation skrev:
Gillar du inte svaren så ställ inte frågan.
Jo, du kan få problem med fukt om rören inte isoleras! Det stavs kondens.
Om du inte har någon aning om ens vad du ska handla rekommenderar jag starkt att du tar hjälp av någon med grundläggande kunskaper om VVS.
Gör en ritning på hur det ser ut och hur du tänkt. Gå till en rörkrökare och fråga om hen kan sälja det som behövs. Dyrare än Jula och eller Rinkaby men...
Att som amatör dra rör och dölja dem bakom en vägg är en riktigt dålig ide
Det där var ett lite onödigt hårt svar. Som du ser har TS fått en hel del bra och vänliga svar tidigare i tråden, och det är just av den här anledningen detta forum finns - att ställa frågor om renoveringar och ombyggnationer till andra med mer erfarenhet. Ibland är folk mindre erfarna och behöver lite mer hjälp på traven och då finns det ofta ett antal vänliga själar som berättar och förklarar. Här inne håller vi god ton mot varandra och hjälper till så gott vi kan. Ha en trevlig kväll 🙂
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.