Fick problem idag med min diskmaskin
Den kör igång en stund sedan piper den och stänger av och säger E1
Kollade manualen och där stog det bland annat vatten och vattentryck men tror inte det är felet.
Såg att de var väldigt mycket vatten i botten och kollade då filtret och allt såg ok ut där, lite skitigt men det rensade jag.
Kollade här lite och en del skrev att det kunde vara skit i röret, kunde även vara stop i vasken men där rinner vatten ut perfekt. Någon skrev något om en pump och då gick det ett ljus upp att jag har inte hört någon pump som pumpade då den hörs en del :)
Kanske dags att köpa en ny då denna är lite över 10 år gammal nu och jag är inte så bra med maskiner :)
Är en Logik LDW45W12N om någon har någon ide?

Tänkte då kanske prova att köra den imorgon då det är sent nu och jobbet imorgon.
Har i alla fall tömt den på vatten med en svamp.
 
H håbbe1961 skrev:
Finns en liten film hur man gör
[länk]
Hmm får nog be någon om hjälp :D
Men tack, Visste inte E1 var universall fel kod
 
Få se om det hjälper då felet på videon var att pumpen var på hela tiden.
Det är den inte hos mig.
Hittade en annan video som gick igenom olika delar, en del har jag redan kört så det finns en risk att det är något med pumpen, antingen att den är trasig eller något har fastnat där inne i pumphuset.
 
A
C cazz skrev:
Fick problem idag med min diskmaskin
Den kör igång en stund sedan piper den och stänger av och säger E1
Kollade manualen och där stog det bland annat vatten och vattentryck men tror inte det är felet.
Såg att de var väldigt mycket vatten i botten och kollade då filtret och allt såg ok ut där, lite skitigt men det rensade jag.
Kollade här lite och en del skrev att det kunde vara skit i röret, kunde även vara stop i vasken men där rinner vatten ut perfekt. Någon skrev något om en pump och då gick det ett ljus upp att jag har inte hört någon pump som pumpade då den hörs en del :)
Kanske dags att köpa en ny då denna är lite över 10 år gammal nu och jag är inte så bra med maskiner :)
Är en Logik LDW45W12N om någon har någon ide?

Tänkte då kanske prova att köra den imorgon då det är sent nu och jobbet imorgon.
Har i alla fall tömt den på vatten med en svamp.
Jag skulle inte lagt varken 5 minuter eller fem öre på en logik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.