FredrikR FredrikR skrev:
Är inte skenan lite tight bara?
Om du försiktigt knackar den inåt med handen samtidigt som du har mitten centrerad där stommarna sitter ihop.
Ser rätt ut.
Den verkar väldigt, väldigt tajt. Darför tänkte jag om det är något fel på den. Man ska inte behöva knacka i den, utan den ska bara sättas på rätt plats. Har du något bra råd till oss hur ska vi göra?
Tack för att du involverar dig och försöker hjälpa till 🙏
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T Tek75 skrev:
Den verkar väldigt, väldigt tajt. Darför tänkte jag om det är något fel på den. Man ska inte behöva knacka i den, utan den ska bara sättas på rätt plats. Har du något bra råd till oss hur ska vi göra?
Tack för att du involverar dig och försöker hjälpa till 🙏
Kolla baksidan av skenan, alltså den delen som ska skjutas på, om det är några synliga skador, kan den blivit lite ihoptryckt?
 
Jag kanske ser fel men försöker du sätta den inuti garderoben? Den ska ligga uppepå.
 
I alla fall på vår version och ser ju lika ut på din instruktion.
 
  • Ikeaskåpslucka ur led, visar beslag. Skruvad i spånskiva, grå plastdelar. Oskärpa i bakgrund, någons hand håller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Börja i ena änden och lirka på den, fortsätt sedan mot mitten.
Skjut på den på garderobens toppskiva.
 
T TypRätt skrev:
I alla fall på vår version och ser ju lika ut på din instruktion.
Dom verkar gått ifrån de stora plasthållarna på den typen en dörr ts ska montera.
 
Ja men det jag ville poängtera var att skenan ligger på toppen av garderoben, den ska inte in i själva garderoben.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Ja men det jag ville poängtera var att skenan ligger på toppen av garderoben, den ska inte in i själva garderoben.
Den nedre delen av skenan hamnar i garderoben.
En vit gardinstång monterad i ett hörn med en röd markering på stången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
FredrikR FredrikR skrev:
Den nedre delen av skenan hamnar i garderoben.
[bild]
Jaha då har de ändrat utseende helt, någon sådan finns inte på min.
 
  • Vit dörrstopp på en ljusbrun dörr, vägg i bakgrunden, interiör, nedifrån vinkel, modern design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Jaha då har de ändrat utseende helt, någon sådan finns inte på min.
Vi har samma typ av skenor som dig. 👍
Färre delar till nya kanske, besparing.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Den nedre delen av skenan hamnar i garderoben.
[bild]
Stämmer bra, och där har vi problem. Det kommer inte in. Är väldigt tajt.
 
Tack till alla som har svarat och försökt hjälpa til. Har ringt till Ikea och pratat med en jättetrevlig person som kommer att skicka ny skena till oss. Fortsättning följer 😬.Hoppas att vi får skena som passar. Önskar er en trevlig söndag 🤗
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T Tek75 skrev:
Tack till alla som har svarat och försökt hjälpa til. Har ringt till Ikea och pratat med en jättetrevlig person som kommer att skicka ny skena till oss. Fortsättning följer 😬.Hoppas att vi får skena som passar. Önskar er en trevlig söndag 🤗
Hoppas det löser sig med nya skenan.
Ikea brukar ha bra kundservice är min erfarenhet.
 
  • Gilla
Tek75
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.