Tjena tjena!

Ska igång med ett större projekt där hus redan är byggt.

Vi skall Dränera,bygga pool område samt bygga nya altandäck samt sätta marksten på hela tomten.

Det hade ju vart roligt/bra att kanske få hjälp med design och få ett färdig resultat uppritat innan vi sätter igång.

Vart vänder man sig för att få hjälp med en helsetsbild så man har lite att utgå ifrån innan man bara börjar röja på så som man annars gjort?
 
En trädgårdsarkitekt är nog den du söker.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Har konstaterat att även dessa vill ha lön för mödan och mat på bordet även de dagar de inte har projekt. Det kostar en duktig slant. Men visst ska man kosta på sig både pool mm kanske det kan försvinna in i budgeten. 😅 Men jag duckade o tomten ser fortfarande ut som skit.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
En trädgårdsarkitekt är nog den du söker.
Försökt o söka lite på det men svårt o hitta riktigt det man söker.

tar gärna rekommendationer på någon som jobbar inom Örebro/Värlmandslän
 
T TypRätt skrev:
Har konstaterat att även dessa vill ha lön för mödan och mat på bordet även de dagar de inte har projekt. Det kostar en duktig slant. Men visst ska man kosta på sig både pool mm kanske det kan försvinna in i budgeten. 😅 Men jag duckade o tomten ser fortfarande ut som skit.
Ja att betala en slant är jag ju redo att göra,

Det skall dräneras, ny infart, pool, utespabad, bastustuga och en himla massa marksten är tanken. Är ju en sluttande tomt och man vill ju planera in för markbelysning osv
 
Börja med att rita upp tomten och flytta runt vad ni vill ha in. När ni väl får tag på någon som ritar har ni redan flyttat runt allt och tänkt på siktlinjer, transportvägar osv osv i förväg.
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
B
Endel plantskolor erbjuder trädgårdsplanering. Vet inte om det blir billigare och täcker allt du önskar planera men det är ju bara att kolla upp
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.