Jag har köpt Boxer garageportöppnare 1000N modell och

Jag har satt ihop skenan och jag står inför ett problem där kedjan är för lång mellan de två ändarna och jag förstår inte från manualen om hur man gör kedjan tillräckligt lång för att passa mellan skenan.

För att förklara det bättre har jag gjort den här videon och finns tillgänglig på länken nedan

https://drive.google.com/file/d/1OImrgAMPEVAvqIEnbFFBVYnIoBP6cmBk/view?usp=share_link

Titta gärna på videon och hjälp mig att fixa den långa kedjan.

Jag har sett YouTube-videon från Boxer men jag ser ingen lösning på hur man justerar den långa kedjan för att passa storleken på skenan.
 
  • Närbild på skadad dörrtröskel med synliga kablar och gulaktigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad skjutdörrskena, smutsig betonggolv, bar fot, kabel, behov av reparation eller rengöring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg upp videon direkt till forumet istället för att lägga det på GoogleDrive.

Ta en bild på vardera ände av skenan så att man ser hur det är monterat.
 
agrag agrag skrev:
Jag har köpt Boxer garageportöppnare 1000N modell och

Jag har satt ihop skenan och jag står inför ett problem där kedjan är för lång mellan de två ändarna och jag förstår inte från manualen om hur man gör kedjan tillräckligt lång för att passa mellan skenan.

För att förklara det bättre har jag gjort den här videon och finns tillgänglig på länken nedan

[länk]

Titta gärna på videon och hjälp mig att fixa den långa kedjan.

Jag har sett YouTube-videon från Boxer men jag ser ingen lösning på hur man justerar den långa kedjan för att passa storleken på skenan.
Tjena,

Jag har samma problem hur gjorde du för att lösa det? Tog du bort en del av kedjan?
 
Hej! Nej, det behovs inte att ta bort del av kedja. Det finns en förlångnings skena som måste behovs att kopla.

Om du tar bort en del av kedja det ska släppa warrantybfrån boxer.
 
  • Gilla
Samir Jerbi
  • Laddar…
agrag agrag skrev:
Hej! Nej, det behovs inte att ta bort del av kedja. Det finns en förlångnings skena som måste behovs att kopla.

Om du tar bort en del av kedja det ska släppa warrantybfrån boxer.
Tack för svar. Det löste sig jag förlängde den 👍🏼. Himla krånglig beskrivning.
 
Gammal tråd men kanske någon som har svaret. Har samma problem och får inte till det med skenorna. Enligt instruktion är det 3st skenor med 2st skarvbitar för att sätta ihop dom. Gör man så blir kedjan för lång. Det finns med en kortare skena samt 1st extra skarvbit, sätter jag dit även dessa blir kedjan istället 2-3cm för kort även om jag lossar kedjespännaren max.

https://millarco.se/produkter/tradg...are-med-fjarrkontroll-traadloes-kontakt-1000n

Länken visar samma uppsättning som jag har, dvs kort skena (2:a uppifrån, samt 3st skarvskenor, 1:a uppifrån samt 3:e uppifrån (2st efter varandra).

Hur löste ni andra det?
 
C cola88 skrev:
Gammal tråd men kanske någon som har svaret. Har samma problem och får inte till det med skenorna. Enligt instruktion är det 3st skenor med 2st skarvbitar för att sätta ihop dom. Gör man så blir kedjan för lång. Det finns med en kortare skena samt 1st extra skarvbit, sätter jag dit även dessa blir kedjan istället 2-3cm för kort även om jag lossar kedjespännaren max.

[länk]

Länken visar samma uppsättning som jag har, dvs kort skena (2:a uppifrån, samt 3st skarvskenor, 1:a uppifrån samt 3:e uppifrån (2st efter varandra).

Hur löste ni andra det?
Hej! Nej, det behovs inte att ta bort del av kedja. Det finns en förlångnings skena som måste behovs att kopla.

Om du tar bort en del av kedja det ska släppa warranty från boxer.
 
agrag agrag skrev:
Hej! Nej, det behovs inte att ta bort del av kedja. Det finns en förlångnings skena som måste behovs att kopla.

Om du tar bort en del av kedja det ska släppa warranty från boxer.
Tack för svaret. Jag satte på förlängnings skena men då blev kedjan för kort?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.