Inget svar än. Allt vatten ska bort från krypgrunden, annars så kan det bli så att du fuktar av 2 gånger. Bäst är att få till ett rör slang till stenkista på utsidan som ha ev nerförsbacke
 
Man lägger ute ett lager åldersbeständig plast eller tunn isolermatta på marken i krypgrunden. Under den går det utmärkt att gräva ur för en liten stenkista några dm ner om man inte byggt huset på vattensjuk mark.
 
T
J Josth skrev:
Man lägger ute ett lager åldersbeständig plast eller tunn isolermatta på marken i krypgrunden. Under den går det utmärkt att gräva ur för en liten stenkista några dm ner om man inte byggt huset på vattensjuk mark.
Så värt att testa?!
 
Absolut!
 
Jag har sedan hösten 2012 haft en Woods DS15 i min krypgrund. Jag lade ut åldersbeständig diffusionstät byggplast, tätade uteluftventilerna med byggskum. Grävde ner en uppochnervänd vanlig 10L hink under plasten, där jag borrat ett hål i botten, vilket då blir på ovansidan på hinken när det är uppochnervänd. Genom hålet drog jag en slangstump från avfuktaren, vilken står precis ovan hinken. Detta har fungerat utan problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.