Jag har stora problem att få lucka på min Inova helt tät.

Den är inte speciellt vridstyv och eftesom det är två packningar i ovankant så vill hela luckan vrida sig lite.

Här är t.o.m. Orlan vida överlägsen vad det gäller stabilitet och justingsmöjligheter.

Nån som har ett bra tips på hur man bär sig åt för att få lucka tät.

Har påpekat mina åsikter för Baxi men fick inget svar på mitt mail.
 
Det finns två insexskruvar på sidan om "dörrlåset" som man kan lossa på och sen justera in själva låset.
Detta skall göras nån månad efter man börjat elda och sen efter behov enligt Baxi.
Även jag har haft problem med otät lucka, men att den kan vrida sig verkar osannolikt.
Ringde till baxi och dom var väldigt hjälpsamma, skickade nya lister utan kostnad och så vidare.
 
Jo jag har provat att justera på dessa men det blir inte riktigt bra ändå.
 
Min var tät från början och har aldrig behövt justera den. Ring baxi o råd fråga
 
Är det inte så att Baxi andvänder plåt i sina lucker, när det blir riktigt varmt så vrider sig plåten. Ska det vara kvalite måste det vara gjutna lucker.
 
Ringde Baxi och fick en ny packning till min lucka.
Servicekillen var väl inte helt nöjd med konstruktionen av dennna lucka.
 
har precis fått hem min innova 50 kw
har samma problem med luckan ,tätar inte i vä nedrekant gångjärnet går inte att justera mera för det tar i svetsen till ramen på
pannan även ramen sitter inte rakt förhållande till pannkroppen.har skickat mail till baxi men inte fått svar.
 
smen 2 skrev:
har precis fått hem min innova 50 kw
har samma problem med luckan ,tätar inte i vä nedrekant gångjärnet går inte att justera mera för det tar i svetsen till ramen på
pannan även ramen sitter inte rakt förhållande till pannkroppen.har skickat mail till baxi men inte fått svar.
JAg

Jag skickade till info@baxi.se i januari och fick inget svar.
Ringde sedan och snackade med en som hette Patrik på seviceavdelningen och han var mycket bra att prata med.

Prova att ringa, tala gärna om hur det gick sedan.
 
fick ett trevligt samtal i dag från baxi, den jag pratade med hade några frågor om mitt problem efter lite snack så beslöt killen från baxi att dom skulle skicka en ny panna till mej.den servicen är det inge fel på. han jag pratade med var väldigt förstående för mitt problem, tur att inte pannan har blivit installerad än.
 
nu står den nya pannan på plats igen,den ny pannan som jag fick har mycket bättre passform på luckan.gångjärnet är också bättre än på första pannan.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.