Kul med lite aktivitet i tråden, ska se om jag kan reda ut att frågetecken.

Det tekniska med utförandet av jobbet är inget att beakta i detta fall, stammarna för vatten, avlopp och frånluften går i den vägg som skiljer dessa utrymmen åt. Plättlätt att öppna upp ett hål i denna som sen döljs av köksskåpen från ena hållet.

Jag sitter även med i styrelsen. Vi har senaste åren hanterat ett flertal liknande ärenden (det är där mitt intresse för idén kommer).

Vi hade nyligen OVK och jag/vi passade då på att konsultera den firma som vi anlitade för detta att även ge oss en bra lösning på ventilationen när medlemmar önskar göra på detta sätt, så att vi vet vilka krav vi skall ställa på de som önskar flytta köket.

Eftersom jag sitter i styrelsen så blir ju även frågan om man tillåts utföra detta irrelevant, "det är ju jag som är byggnadsnämnden" för att citera en svenska klassiker :)

Det jag egentligen undrade med tråden är om denna nya planlösning med gemensamt vardagsrum/kök och ett extra sovrum är "bra eller anus" om ca: 15år när jag förmodligen skall sälja.

Tack för svaren hittills dock.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
En mäklare som kan området där du bor bör kunna svara på om det för närvarande verkar blir högre eller lägre pris om man har gjort en sån förändring som du vill göra, men hur det är om 15 år vill ju ingen uttala sig om eftersom det bara är en gissning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.