Var på den lokala byggmarknaden idag för att köpa några 45x90 reglar till ett mindre snickeriprojekt.

Såg till min förvåning att förutom "vanliga" 45x90, så fanns det även en variant i limträ, gjord av 5 st limmade ribbor, varav två ser ut att vara "på tvären", alltså korslimmat. Har inte sett detta förut och frågade personalen. De bekräftade att det är ganska nytt, och sa att det kommer att komma även i andra typiska regel-dimensioner.

Man blir ju lite förvånad, det är inte så ofta man ser några nyheter i regel-hyllorna... 😆

De sa att det var samma pris som vanliga reglar så jag köpte några för att testa.

Kan tänka mig att det är mindre risk för krokiga reglar, borde inte slå sig lika mycket tycker man. Vad har forumet annars för tankar på för- och nackdelar, eller vilka typer av projekt som dessa reglar är mer eller mindre lämpliga till gentemot vanliga reglar?
 
  • Träbalke med tydliga ådringar, på ett fuktigt trädäck, utomhusmiljö, dagsljus, naturliga toner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Vändlimning är ju en klassiker när man inte vill att reglar ska slå sig. Var hittar man dem?
 
Detta var på Byggmax i Löddeköpinge. Gissar att det även finns eller kommer in i sortimentet i övriga BM-butiker.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.