Hej!
Jag renoverade mitt badrum för två år sedan och då förberedde hantverkarna för inkoppling av tvättmaskin (vatten, el och avlopp). Nu har jag köpt en tvättmaskin och använt den två gånger, men efter det så kommer det inget vatten ur ”kranen”. Det verkar som att vattnet är avstängt på något sätt? Innan så kom det vatten ur kranen när jag vred av och på ballofixerna. Någon som har en lösning på detta? (Det är två vatteninkopplingar då det är förberett för handdukstork också). Det är en bostadsrätt om det skulle spela någon roll.
 
  • Två kranar utan handtag över ett kaklat ytskikt, nedre delen av bild, slitage synligt, från ett badrum eller kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med kakel, vattenrör och ventiler, installationsarbete verkar pågå, oavslutad eller reparerad VVS-setup.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Drutt´n
  • Laddar…
V vnord skrev:
Hej!
Jag renoverade mitt badrum för två år sedan och då förberedde hantverkarna för inkoppling av tvättmaskin (vatten, el och avlopp). Nu har jag köpt en tvättmaskin och använt den två gånger, men efter det så kommer det inget vatten ur ”kranen”. Det verkar som att vattnet är avstängt på något sätt? Innan så kom det vatten ur kranen när jag vred av och på ballofixerna. Någon som har en lösning på detta? (Det är två vatteninkopplingar då det är förberett för handdukstork också). Det är en bostadsrätt om det skulle spela någon roll.
Har du provat att ta bort slangen igen och kollat om det kommer vatten?
 
B
T Tompafix skrev:
Har du provat att ta bort slangen igen och kollat om det kommer vatten?
Ser ut så på bild 1
 
Varifrån tas vattnet till tvättmaskinen? Kommer det möjligen från någon köksblandare eller så där det finns en avstängning?
 
Var det så att det plötsligt inte kom vatten när du skulle tvätta eller stängde du ballofixen och det inte kom något vatten när du öppnar den igen? Känner du att ballofixen öppnar sig när du skruvar på den? (Går den lika trögt/lätt som innan eller känns den för lätt, dvs kanske pajat i stängt läge)
 
En handukstork har två ledningar anslutna till radiatorvattnet. Sannolikt är det just anslutningar till handukstorken och du har tvättat i radiatorvatten som nu har tagit slut.
 
  • Gilla
  • Wow
cedd90 och 8 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
En handukstork har två ledningar anslutna till radiatorvattnet. Sannolikt är det just anslutningar till handukstorken och du har tvättat i radiatorvatten som nu har tagit slut.
Det låter inte så bra🫠🫠🫠
 
  • Gilla
S0MMER och 1 till
  • Laddar…
Jag antar att du borde ha tre anslutningar totalt, så var är den tredje?
 
Kopplat in tvätt på varmvatten har man ju vart med om men i radiatorslingan det var nytt😅
 
Det var inte förberett för anslutning av tvättmaskin någon annanstans. Kanske vid handfatet eller vid dusch?
 
P Patzie skrev:
Kopplat in tvätt på varmvatten har man ju vart med om men i radiatorslingan det var nytt😅
Du har inte missat de som hade kaffemaskinen inkopplad på radiatorslingan? I kombination med automatisk påfyllning av slingan 😅
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
Hmm.. är det lägenhet blir det ju intressant om du tömt systemet eller åtminstone delar, trycket är ju i så fall åtminstone borta. Prova lufta en radiator och se vad som händer. Är det stendött där med så känns det ju som att det kan stämma.
 
  • Gilla
lordi
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du har inte missat de som hade kaffemaskinen inkopplad på radiatorslingan? I kombination med automatisk påfyllning av slingan 😅
Flygflottiljen i Ronneby 😀
 
Jag tror också att dessa ventiler är kopplade till värmesystemet. Förberedelse för inkoppling av handdukstork eller radiator.
Man brukar inte göra avsättning för tvättmaskin på det viset. Då sätter man vanligtvis en tappkran eller liknande.
 
V vnord skrev:
(Det är två vatteninkopplingar då det är förberett för handdukstork också)
TS skrev ju dessutom det här i första inlägget. (Jag lyckas inte få citatet efter min tex)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.