R Robert-san01 skrev:
Hur långt går den på en laddning?

Går det att dra 3000kg snöskoter 50mil på en laddning?
Om jag laddar batteriet så den startar så går den tills tanken är tom. En snöskoter efter märks inte. Men ingen orkar köra 17 timmar i sträck med den utom möjligen en gammal bonde
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Så om du kör hem traktorn till mig kan jag ta hand om den på ett miljöriktigt sätt, helt utan kostnad för dig. Vad sägs?
Gå inte på det där! Det är en femhundring i skrotningspremie på de där traktorerna som pappskispånet försöker lura dig på. När det gäller kolväten kommer hon att mata sin Balrog med dessa och det är miljövidrigt på mer än ett sätt.

Nej kör hem den till mig i stället så får du din femhundring som du ha rätt till!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
linneac och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nätt hatt igen! 🤬
Ok då!
Svart damhatt presenteras på mannekäng, onlineköp alternativ för storlek, artikelnummer och färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag köpte min traktor privat för 12år sedan och nu har belysningen slutat fungera. Jag måste väl kunna häva köpet och begära att få dagens marknadspris tillbaka
Alfredo Alfredo skrev:
Gå inte på det där! Det är en femhundring i skrotningspremie på de där traktorerna som pappskispånet försöker lura dig på. När det gäller kolväten kommer hon att mata sin Balrog med dessa och det är miljövidrigt på mer än ett sätt.

Nej kör hem den till mig i stället så får du din femhundring som du ha rätt till!
Nu bor väl du Alfredo i lägenhet vad jag förstår, då räknas det som förargelseväckande beteende med innehav av gamla traktorer.
Jag tycker nog att en femhundring är lågt, låter lönsammare att sälja den till mig eller nån annan som behöver en traktor till (eller som järnskrot om den inte startar och går)
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nu bor väl du Alfredo i lägenhet vad jag förstår, då räknas det som förargelseväckande beteende med innehav av gamla traktorer.
Jag tycker nog att en femhundring är lågt, låter lönsammare att sälja den till mig eller nån annan som behöver en traktor till (eller som järnskrot om den inte startar och går)
Klart den startar och går det är ju en Zetor. Värre grovsmide får man leta efter. Den är ju byggd för att kunna klara sig utan underhåll i en gammal öststat. Ryktena säger att mekanikerna på 70 talet hittade allt möjigt i oljan på Zetortraktorerna när dom gjorde första oljebytet.

Men det var ju belysningen det var fel på. Inte kan jag med gott samvete sälja vidare min traktor om den inte är fullt fungerande så därför måste jag få häva köpet.

Ni behöver nog också läsa på om dagens marknadsvärde för en gammal Zetor
Lyssna på den här sången medans ni utbildar er
 
F fribygg skrev:
då räknas det som förargelseväckande beteende med innehav av gamla traktorer.
Inte då! Om du bara hade en aning om hur mycket jag lurat vår lata och idiotiska BRF-styrelse genom åren skulle du inse att det är en baggis för mig att få dem att inse att vi behöver en traktor för att sköta våra 17 kvadrat gräs. Att jag sen fixar en för fyndpriset 750 tkr (givetvis rätt i fickan, förutom femhundringen då 😢) gör att de hamnar i en evig tacksamhetsskuld.
 
  • Gilla
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Klart den startar och går det är ju en Zetor. Värre grovsmide får man leta efter. Den är ju byggd för att kunna klara sig utan underhåll i en gammal öststat. Ryktena säger att mekanikerna på 70 talet hittade allt möjigt i oljan på Zetortraktorerna när dom gjorde första oljebytet.

Men det var ju belysningen det var fel på. Inte kan jag med gott samvete sälja vidare min traktor om den inte är fullt fungerande så därför måste jag få häva köpet.

Ni behöver nog också läsa på om dagens marknadsvärde för en gammal Zetor
Lyssna på den här sången medans ni utbildar er
Åh, en Zetor ❤️🚜! Det har vi redan en här hemma, så då är saken klar! Ditt östeuropeiska gjutjärnsmonster måste komma hit och få en kompis!
Lyssna nu inte på lägenhetstomtar och östgötar, de vill bara blåsa dig! Traktorvarianten av internet-scam, passa dig för sånt!
/ En vän
 
  • Gilla
  • Arg
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Nej jag måste häva köpet. Kan inte sälja en inte fullt fungerande traktor inte ens till Super Alfredo fast han erbjuder 750 guldpengar och en prickig svamp. Se bara hur mycket utsläpp det skulle bli om jag körde hela vägen dit
 
  • Ledsen
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Åh, en Zetor ❤️🚜! Det har vi redan en här hemma, så då är saken klar! Ditt östeuropeiska gjutjärnsmonster måste komma hit och få en kompis!
Lyssna nu inte på lägenhetstomtar och östgötar, de vill bara blåsa dig! Traktorvarianten av internet-scam, passa dig för sånt!
/ En vän
Jag håller ett par MF 35or som sällskap åt min Zetor, det är trivsamt..
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Håll er till ämnet annars flyttar jag delar av tråden till Flen!!!
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vad har Flen gjort för att förtjäna det?
 
Vad är det för fel på violstaden❓
 
F fribygg skrev:
Jag håller ett par MF 35or som sällskap åt min Zetor, det är trivsamt..
Svikare du är ingen äkta Zetorfantast
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Svikare du är ingen äkta Zetorfantast
De flesta äldre traktorer får nog tuffa och gå utan fungerande belysning utan att deras ägare gör nått åt lyset eller ens skaffar en sällskapstraktor.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Vad är det för fel på violstaden❓
Finns det några rätt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.