Detta är mellan vardagsrummet och köket,någon som kan hjälpa med tips ?
 
  • Renoveringsarbete med synliga elkablar och slangar längs en öppen golvkanal vid en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Walle85
En list eller golvfog. Ser ut som att du inte lagt golvet på ena sidan iaf.
Ska det sättas golvfog så bör du se till att det blir så rakt och tajt som möjligt innan. Oklart om du behöver jämna till kanten på nuvarande golv.
Du bör oavsett se till att förstärka där du har din nuvarande kabelkanal så att golvet får stöd.
 
Walle85 Walle85 skrev:
En list eller golvfog. Ser ut som att du inte lagt golvet på ena sidan iaf.
Ska det sättas golvfog så bör du se till att det blir så rakt och tajt som möjligt innan. Oklart om du behöver jämna till kanten på nuvarande golv.
Du bör oavsett se till att förstärka där du har din nuvarande kabelkanal så att golvet får stöd.
Den är gammal golv,jag ska lägga ny golv övanpå
Walle85 Walle85 skrev:
En list eller golvfog. Ser ut som att du inte lagt golvet på ena sidan iaf.
Ska det sättas golvfog så bör du se till att det blir så rakt och tajt som möjligt innan. Oklart om du behöver jämna till kanten på nuvarande golv.
Du bör oavsett se till att förstärka där du har din nuvarande kabelkanal så att golvet får stöd.
Jag
Walle85 Walle85 skrev:
En list eller golvfog. Ser ut som att du inte lagt golvet på ena sidan iaf.
Ska det sättas golvfog så bör du se till att det blir så rakt och tajt som möjligt innan. Oklart om du behöver jämna till kanten på nuvarande golv.
Du bör oavsett se till att förstärka där du har din nuvarande kabelkanal så att golvet får stöd.
Jag ska lägga laminatgolv övanpå allt, men jag behöver nånting att förstarka i kabelkanal så den inte sjunker,måste va nånting som ska håller laminaten från under ,eftersom jag ska gå mycket precis på den delen.
 
Walle85
Det beror på om du vill kunna komma åt dina rör/slangar enkelt i framtiden samt om det är hyfsat avgränsat i kabelkanalen.

Har du inte behov av att komma åt dem i efterhand så kan du fylla upp med några lager flytspackel (man kan i ditt fall troligtvis inte fylla hela vägen upp i samma omgång, men svårt att se hur djupt det är på bilderna). Du måste även se till att det inte flyter iväg i en massa öppningar och springor.

Ett annat alternativ skulle kunna vara att förstärka upp med någon regel som får stöd på något bra sätt, men det beror lite på hur mycket plats det finns när alla rör/slangar är helt nedtryckta i kanalen, samt hur stabilt underlag det är.
 
Walle85
Ett tredje alternativ, vilket kanske egentligen är enklast är att med en sänksåg kapa nuvarande parkett några decimeter in och förlänga de golvskivor som ligger på den delen utan parkett så att de når hela vägen över kanalen och ligger dikt an mot nuvarande parkett. Så att de har bra stöd på bägge sidor om kanalen.
 
Walle85 Walle85 skrev:
Ett tredje alternativ, vilket kanske egentligen är enklast är att med en sänksåg kapa nuvarande parkett några decimeter in och förlänga de golvskivor som ligger på den delen utan parkett så att de når hela vägen över kanalen och ligger dikt an mot nuvarande parkett. Så att de har bra stöd på bägge sidor om kanalen.
Den är cirka 5.5cm djup,jag ska prova med alternativ 2,kanske jag bygger typ en brun med några stolpar,jag skickar bild när jag är klar,tack för din tid och tips
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.