Hejsan,

Jag har precis lagt kakel i köket. Jag ser överkanten på ena väggen, och det är inte någon vacker syn.
Först hade jag tänkt att hitta någon typ av kakellist i obehandlad furu, för att sedan själv måla den samma färg som väggen ovanför.

Men det verkar mer eller mindre omöjligt att hitta en sådan list i närheten av där jag bor, och hittar ingen som levererar heller.

Vilka andra möjligheter har jag för att göra något snyggt här?
Med en list så tänkte jag att det vore praktiskt att hänga lite krokar osv, men en vit mdf-list tror jag hade sett märkligt ut.

Har ni några tips och tricks? Fungerar någon vanlig bröstlist? Hur hade ni gjort?

Bifogar bild på kakel innan fogning.
 
  • Kök under renovering med kakel på väggen, verktyg och byggmaterial på bänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns ju färdiga bröstlister i trä annars hade jag satte avslutningslist i aluminium men sent nu
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Finns ju färdiga bröstlister i trä annars hade jag satte avslutningslist i aluminium men sent nu
Så en bröstlist hade fungerat? Jag har inte förstått skillnaden på en bröstlist, och en kakellist i trä.
 
Kakellist är typ samma sak
 
Kakelist är fräst så den ligger ovanpå kaklet och vägg samtidigt, brukar vara snyggt på den av kakel som överkanten syns på. Under skåpet ska det bara vare en list som täcker mot skåpets undersida. Är lite svårt att få till med bredden på båda mellan högersida och under skåp. men du får spåna vad du kan kitta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.