Hej på er,

Jag håller på att renovera i hallen och har bredspacklat över den befintliga tapeten så gott jag kunnat + slipat. Idag drog jag på grundfärgen (vit) och när det torkade så har det bildats några få men irriterande hål/skåror där jag missat att slipa ordentligt.

Då är frågan: Ska jag spackla över dessa och jämna ut ytan igen och måla över med mer grundfärg, eller kan jag slipa ner grundfärgen direkt och fortsätta måla?

Tacksam för svar!
 
Spackla
 
  • Gilla
Spacklatochklart och 1 till
  • Laddar…
O
Spacklatochklart Spacklatochklart skrev:
Hej på er,

Jag håller på att renovera i hallen och har bredspacklat över den befintliga tapeten så gott jag kunnat + slipat. Idag drog jag på grundfärgen (vit) och när det torkade så har det bildats några få men irriterande hål/skåror där jag missat att slipa ordentligt.

Då är frågan: Ska jag spackla över dessa och jämna ut ytan igen och måla över med mer grundfärg, eller kan jag slipa ner grundfärgen direkt och fortsätta måla?

Tacksam för svar!
Jag har precis spacklat på grundfärg här hemma. Lärde mig det genom det här forumet.

Att spackla och skipa så gott det går. Måla en gång och sedan spackla i om det är något ställe man missat. Blev jättebra.
 
  • Gilla
Spacklatochklart och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.