RoTe
F fsn skrev:
Det är konstigt att du vet detta bäst av alla och de som jabbar med det inte verkar ha koll eller tar det på allvar. Har du nån form av högre ingenjörsutbildning?
Jag är god vän med ett par brandmän och jag kan googla ok? Du verkar så in i helvetes kränkt för att jag är kritisk. Själv hade jag önskat en prisvärd elbil just nu men dom är ju omöjliga att ha råd med.
 
F
RoTe RoTe skrev:
Jag är god vän med ett par brandmän och jag kan googla ok? Du verkar så in i helvetes kränkt för att jag är kritisk. Själv hade jag önskat en prisvärd elbil just nu men dom är ju omöjliga att ha råd med.
Du verkar extremt kränkt av att jag tycker du är löjlig. cykla istället din lata jävel.
 
  • Ledsen
TommyC
  • Laddar…
F
F fsn skrev:
Du verkar extremt kränkt av att jag tycker du är löjlig. cykla istället din lata jävel.
Du behöver inte vara ledsen @TommyC , det var ett indirekt svar på #4336
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
RoTe
F fsn skrev:
Du verkar extremt kränkt av att jag tycker du är löjlig. cykla istället din lata jävel.
Inte alls men jag gillar inte när batteribilar brinner i mitt garage, jag bor för fan ovanför
 
Kollar mycket på Facebook Watch, kollar man på en film dyker det upp flera i samma ämne, just nu är jag inne på bilar som har stora problem och är svåra att åtgärda.
En RAM -15 tex, 5 cm lång gummislang som spruckit, man måste lyfta karossen för att byta den, 14 timmars jobb, dessutom var en multikontakt till motorn sönderärgad.
Land Rover -14 ( vet ej modell) med vattenläckage. Flera kanaler/rör tillverkade i plast läckte.
VAG V6 tdi. Vilken skräck till motor 😱 En film om hur de byter kamkedjor som är helt slut.
I filmen som är tysk nämner de "Tysk ingenjörskonst" och filmar virrvarret av kedjor i bakkant av motorn.

Jag ryser när jag ser sån här idioti.
 
  • Gilla
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Nya bilar: not even once 😂
 
A AndersS skrev:
Intressant hur olika det kan vara, efter nästan sju år med "självstyrning" och autofarthållare är det något jag inte väljer bort.😃
Det är väl så att ibland är det svårt att skilja på vad man behöver och vad man vill ha.

Jag har gått från bil med adaptiv farthållare till bil utan. Första veckan tänkte jag lite på det men efter det så har jag bara reflekterat över det ett fåtal gånger under gångna året.

Likaså gick jag från automat till manuell låda på andrabilen och växlingen sitter ju ändå i ryggmärgen så det var också bara någon vecka (Däremot så irriterar jag mig lite på att lådan är 5-växlad och inte 6).
 
G
DennisCA DennisCA skrev:
Nya bilar: not even once 😂
Helt nya är väl oftast bra men dyrt.
 
S Styrman_jansson skrev:
Det är väl så att ibland är det svårt att skilja på vad man behöver och vad man vill ha.

Jag har gått från bil med adaptiv farthållare till bil utan. Första veckan tänkte jag lite på det men efter det så har jag bara reflekterat över det ett fåtal gånger under gångna året.

Likaså gick jag från automat till manuell låda på andrabilen och växlingen sitter ju ändå i ryggmärgen så det var också bara någon vecka (Däremot så irriterar jag mig lite på att lådan är 5-växlad och inte 6).
Farthållare är ganska trevligt, det har ju min OGangsta 900a.

Annars:
https://www.theverge.com/23801545/car-infotainment-customer-satisifaction-survey-jd-power

Folk börjar tycka det gått för långt med allt lull lull. Verkar som kanske det finns nån sorts smärtgräns trots allt?
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Farthållare är ganska trevligt, det har ju min OGangsta 900a.

Annars:
[länk]

Folk börjar tycka det gått för långt med allt lull lull. Verkar som kanske det finns nån sorts smärtgräns trots allt?
Farthållare är ju nice och även adaptiv tycker jag är en bra funktion. Adaptiv är ju bra säkerhetsmässigt. Men inget jag måste ha.

Ang. Tech i bilar så har ju de flesta mycket i telefon ändå så jag förstår inte varför det ska vara massa redundant teknik i bilen. En bra hållare till telefon med trådlösladdning räcker ju.
 
Nu är jag absolut inget fan av fuskföretaget VW men de har en rätt rimlig lösning i Up där man istället för en egen mediaskärm bara har en hållare för telefonen;
Modernt bilinteriör, ratt, instrumentbräda, växelspak, infotainmentsystem, mobiltelefonhållare, ljusa toner, sjöutsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Åkte med en branschkollega häromdagen i hans nya VW Caddy, nästan allt sköts via den fina skärmen då i princip alla mekaniska reglage och knappar är bortstädade.
Tyvärr glömde väl hans chef kryssa tillbehörslistan för automatisk klima (eller så är "mjukvaran" som det väl egentligen rör sig om orimligt dyr, någon annan kanske vet?) så nu sitter han och svär varje gång fläkt och värme/kyla ska justeras.
 
  • Gilla
  • Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Hade det varit ett fysiskt vred hade det inte ens varit nåt att tänka på.
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
galento
DennisCA DennisCA skrev:
Folk börjar tycka det gått för långt med allt lull lull. Verkar som kanske det finns nån sorts smärtgräns trots allt?
Är heller inte sugen på skärmar och andra grejer. Har dock inte haft nån nyare bil så
en del utrustning som diskuteras här är ju rena grekiskan 😉🤔😃
 
  • Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Är heller inte sugen på skärmar och andra grejer. Har dock inte haft nån nyare bil så
en del utrustning som diskuteras här är ju rena grekiskan 😉🤔😃
Ju fler fysiska vred eller knappar för diverse funktioner desto bättre. Behövs inte mycket mer än radio med bt och handsfreefunktion, ac och rövgrill. Fartbegränsare är trevligt när man kör med släp men inte något krav.
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.