Hej,

Har några skjutdörrar med spegel i lägenheten som börjar se lite slitna ut. Tror inte att det går att avmontera metal delen. Vad tror ni skulle vara det enklaste sätt att måla om metal delen utan att förstora spegel? Tack!
 
  • En närbild av vita dörrkarmar med svarta märken eller smuts; en människas fingerspetsar syns till höger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Davidbagare
Den klassiska närbilden😅
Du har inte en bild från lite mer avstånd med? Blir nog lättare att ge tips på hur du kan måla den då. 😃
 
  • Gilla
Tiagop
  • Laddar…
Bra poäng. Bättre?
 
  • Hall med spegel, konsolbord, dekorativa objekt, tavlor, gråa plattor, trägolv i angränsande rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte bara att pensla på någon lackfärg i rätt kulört med en smal pensel?
 
  • Gilla
Tiagop
  • Laddar…
MultiMan
Jag brukar använda stenskottspenselkit till bil i lämplig färg. Finns även till plåttak (Lindab har haft iaf), men osäker om den finns i vitt. Praktiskt och enkelt att använda när det är små skador som ska täckas. Torkar fort.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Jag brukar använda stenskottspenselkit till bil i lämplig färg. Finns även till plåttak (Lindab har haft iaf), men osäker om den finns i vitt. Praktiskt och enkelt att använda när det är små skador som ska täckas. Torkar fort.
Stort tack för tipset. Detta kan faktiskt funka bra.
 
useless useless skrev:
Är det inte bara att pensla på någon lackfärg i rätt kulört med en smal pensel?
Går det att pensla utan att det blir penseldrag på metal? Det är största anledningen jag är osäker om hur jag ska fixa det här. Tänker att kanske det bara blir bra med spraymålning. Dock går det inte att montera av metalldelen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.