hej,

Köpte hus för 2 år sedan och i fönstren fanns det redan spröjs skenor som fästas med plast spröjsbeslag (se bilderna). Flera plastklipp har krackelerats och det verkar omöjligt att hitta reservdelar (åtminstone får jag inga träffar via google). Tacksam tar emot sök tips eller om någon känner till en distributör?
 
  • spröjs-2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • spröjs-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla med Skånska Byggvaror. Liknar clipsen de har på spröjsen till sina träfönster. Skicka en bild till deras support.
 
  • Gilla
MatthewCampbell
  • Laddar…
Kan vara Beijers RAW fönster, tror det är samma som skånska byggvarors. Hur ser fönsterna ut?
 
  • Gilla
MatthewCampbell
  • Laddar…
MatthewCampbell MatthewCampbell skrev:
hej,

Köpte hus för 2 år sedan och i fönstren fanns det redan spröjs skenor som fästas med plast spröjsbeslag (se bilderna). Flera plastklipp har krackelerats och det verkar omöjligt att hitta reservdelar (åtminstone får jag inga träffar via google). Tacksam tar emot sök tips eller om någon känner till en distributör?
Hej!
Jag har samma problem.
Lyckades du hitta rätt spröjsbeslag eller någon likvärdig ersättning?
/Hanz
 
  • Gilla
Tattarbo
  • Laddar…
H Hans66 skrev:
Hej!
Jag har samma problem.
Lyckades du hitta rätt spröjsbeslag eller någon likvärdig ersättning?
/Hanz
Nej. Hittade ett par extra klipps i källaren sen sålde vi huset i sommars. Men sjukt dålig kvalitet.
 
Verkar omöjligt att hitta original så jag ritade nya i Tinkercad. De blev helt perfekta och nu har jag nya spröjsbeslag på alla fönster.

Länk till mina beslag, bara 3d printa ut: https://www.thingiverse.com/thing:6718141
 
  • 3D-modell av ett spröjsbeslag ritat i Tinkercad, med rutnät i bakgrunden. Detaljerad design för 3D-utskrift.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-utskrivet spröjsbeslag designat i Tinkercad, placerat på en texturerad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 3D-utskrivet spröjsbeslag monterat på ett fönster, designat i Tinkercad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stefan Bengtsson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.