Hej!

Jag har ett garage som är byggt intill huset, som stått sedan 60-talet.
Vet någon om man kan bygga till 15 m2 på garaget i enlighet med Attefallreglerna? Tänkte bygga till det på väggen som inte ansluter till huset. Eller är det så att det måste vara i direkt anslutning till huset om man vill slippa bygglov?

Tack
 
Måste Byggas ihop med huvudbyggnad tyvärr…heja Svärje!
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Måste Byggas ihop med huvudbyggnad tyvärr…heja Svärje!
Det sög ju.

Men stort tack för ditt snabba svar 😊
 
Sitter det befintliga garaget ihop med huvudbyggnaden, alltså att det inte är fristående? Isf skulle jag göra bedömningen, till skillnad från tidigare svar, att tillbyggnaden skulle göras på huvudbyggnaden även om just denna del utgörs av garagedel. Då skulle attefallstillbyggnad på 15 kvm vara möjlig.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
L Lagerviskan skrev:
Sitter det befintliga garaget ihop med huvudbyggnaden, alltså att det inte är fristående? Isf skulle jag göra bedömningen, till skillnad från tidigare svar, att tillbyggnaden skulle göras på huvudbyggnaden även om just denna del utgörs av garagedel. Då skulle attefallstillbyggnad på 15 kvm vara möjlig.
Det gör det, det va därför jag ställde frågan i forumet då allt sitter ihop. Men då kanske det är värt att kolla med kommunen ändå.

Tack för ditt svar 😊
 
Jaha, intill är inte ihopbyggt i min värld, lätt att missförstå. Återkom gärna när du får svar.
 
O
C Caponi skrev:
Det gör det, det va därför jag ställde frågan i forumet då allt sitter ihop. Men då kanske det är värt att kolla med kommunen ändå.

Tack för ditt svar 😊
Om det är en och samma byggnadskropp ska det inte vara problem att göra attefallstillbyggnad, även om den byggs till på den del av byggnaden där garaget finns.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.