Fulkemisten
F fribygg skrev:
Får cyklister köras på där?
Bara om helröret cyklar före. Vi har redan gått igenom det här. Eller iofs om farfar har en roddbåt med glass på pakethållaren. Läs hela tråden.
 
  • Haha
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
...men ska du ändå göra det måste du använda dig av en markerad cykelöverfart! Är det aldrig någon som läser hela tråden på det här inavlade pajasforumet???
På Happiride säger man att man får cykla på övergångsstället!
 
Fulkemisten
FredrikR FredrikR skrev:
Ser ut som slamfärg men man kan inte veta utan känna på den?
Knappast. Det där är gammaldags miljöfarlig bottenfärg med biocider för att slippa påväxt.
 
  • Älska
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Knappast. Det där är gammaldags miljöfarlig bottenfärg med biocider för att slippa påväxt.
Men Åsa gjorde...? 🤦
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Det där är gammaldags miljöfarlig bottenfärg med biocider för att slippa påväxt.
Borde inte TS också ha sådan färg på sin kåk?
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
F fribygg skrev:
Borde inte TS också ha sådan färg på sin kåk?
Jo. Verkligen. Där har vi det. Blymönja ftw. Vi kan stänga tråden.
 
  • Gilla
  • Haha
fubar och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
För mig låter 80m3 mer som ett vardagsrum.
Jag har hitills oftast använt Husqvarna sågar på ca 38-50cc och måste självklart uppgradera till en sån som @Niq föreslår för att kunna bli en "riktig" byggare.
Kom inte här och häng upp dig på detaljer alla vet att jag har en V8 driven motorsåg.
 
N Niq skrev:
Kom inte här och häng upp dig på detaljer alla vet att jag har en V8 driven motorsåg.
Jojo, men 80m3?
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jojo, men 80m3?
Jag sa ju att du inte skulle hänga upp dig på detaljer. Är inte så lätt att se skillnad på enheter med emaljögon
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag ska koppla el, men jag kan ingenting, så jag tänker att ni andra får berätta för mig. Hur ska jag koppla för att byta elcentral? Nej jag tänker inte ringa en elektriker, jag har inte de pengarna i min budget.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Jag ska koppla el, men jag kan ingenting, så jag tänker att ni andra får berätta för mig. Hur ska jag koppla för att byta elcentral? Nej jag tänker inte ringa en elektriker, jag har inte de pengarna i min budget.
Koppla av, välj modern trådlös el
 
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
tommib
80 m3 slagvolym på en motorsåg får nog ändå betraktas som i största laget. En Wärtsilä-Sulzer RTflex-96C har en slagvolym per cylinder på ca 1,8 kbm. Den bränner 160 g tjockolja per cylinder per cykel på full spetta (du fegar väl inte med gashandtaget när du sågar?).
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Ö
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Jag ska koppla el, men jag kan ingenting, så jag tänker att ni andra får berätta för mig. Hur ska jag koppla för att byta elcentral? Nej jag tänker inte ringa en elektriker, jag har inte de pengarna i min budget.
Alltså du bygger väl en egen? Ta ett gammalt skåp i passlig storlek slå i spikar i bakstycket så dom sticker ut en bit. Dra in kablar och linda runt spiken. Spiken fungerar bra som säkring. Blir dom mycket röda måste man byta till grövre spik.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
80 m3 slagvolym på en motorsåg får nog ändå betraktas som i största laget. En Wärtsilä-Sulzer RTflex-96C har en slagvolym per cylinder på ca 1,8 kbm. Den bränner 160 g tjockolja per cylinder per cykel på full spetta (du fegar väl inte med gashandtaget när du sågar?).
Motorsågar går alltid med wot när man använder dom
 
Düsseldorff
Hej, jag kapar tråden lite, hoppas det är ok. Jag och grabben körde lite med sommarstugehaubitsen i helgen och nu ligger grannens tak en bra bit in på min tomt. Men grannen verkar ointresserad av att ta hand om det hela (han lallar mest runt i cirklar, gör märkliga pipljud och svarar inte på tilltal). Tips?

Förstört hus med spillror, övergivet utseende, staket, grönska, oreda, och skräp spritt över gården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.