Var köpte du poolen?
 
  • Gilla
johanstahl
  • Laddar…
C cero1 skrev:
Vi körde plugg och skruv, funkade bra men tog en jävla tid med mätning, borrning etc.
Hej!

Vilken plugg använde ni? Skruvade ni sedan med vanlig rostfri trallskruv i pluggen?
 
Hänger på här lite, har nå fäst sin bärlina för trallen på utsidan av thermopoolen? Min byggare tycker man drar direkt i betongen bara rakt igenom bärlinan. Först hade jag tänkt ha plintar runt om när det ändå är uppgrävt så är det bara ställa dit men det går ju rätt mycket material som man slipper annars.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag montera bärlina direkt i stommen med Essve fasadplugg, funka kanon.
 
Jag tänkte ta nån betongskruv som man drar direkt i hålet men frågan är om man behöver ha det i rostfritt?
 
Nu är jag ingen pool-människa men är ni inte rädda att det ruttnar snabbt som ögat? Speciellt rillad trall verkar ju vara bäddad för det.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Hänger på här lite, har nå fäst sin bärlina för trallen på utsidan av thermopoolen? Min byggare tycker man drar direkt i betongen bara rakt igenom bärlinan. Först hade jag tänkt ha plintar runt om när det ändå är uppgrävt så är det bara ställa dit men det går ju rätt mycket material som man slipper annars.
Stefan N Stefan N skrev:
Hänger på här lite, har nå fäst sin bärlina för trallen på utsidan av thermopoolen? Min byggare tycker man drar direkt i betongen bara rakt igenom bärlinan. Först hade jag tänkt ha plintar runt om när det ändå är uppgrävt så är det bara ställa dit men det går ju rätt mycket material som man slipper annars.
Jag fäste bärlinan direkt i stommen med 16 mm rostfri gängstång. Sitter som berget.
 
C cero1 skrev:
Hej,
Vi har byggt pool och har fått regelverket på plats i nivå med den thermopoolen.
Vi ska ha trall som ligger som en ram av trall runt poolen, denna kommer ligga på betongen och jag undrar hur man på bästa sätt fäster trallen i betongen, det finns ju inga reglar att fästa i där...

Tips?
Hej,
ser att ditt inlägg har några år på nacken, men då har du säkert också löst din inramning av poolen.
Hur löste det sig till slut? Jag står inför samma dilemma nu, och jag ska dessutom gjuta betong mot poolen...
Tacksam för svar!
Niklas
 
H
Niklas Ganemyr Niklas Ganemyr skrev:
Hej,
ser att ditt inlägg har några år på nacken, men då har du säkert också löst din inramning av poolen.
Hur löste det sig till slut? Jag står inför samma dilemma nu, och jag ska dessutom gjuta betong mot poolen...
Tacksam för svar!
Niklas
Hej,
Fick du någon ordning på trallen? Jag ska göra damma sak nu tänkte jag.

Mathias
 
H hhenning skrev:
Hej,
Fick du någon ordning på trallen? Jag ska göra damma sak nu tänkte jag.

Mathias
Hej Mathias!
Kul att du frågar!😀
Ja, men jag kom på lösningen själv. Jag körde kortlingar med 60 cc runt hela. Gjöt betong med avstånd från insidan av poolen som motsvarade 3 trall(145x34) plus lite till. Har 15 mm överhäng in över poolen.
Vill du ha mer info, så hör av dig igen!
Allt gott,
Niklas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.