Hej, se bild, en liten bubbla mitt på en 3-stavs-planka. Vad tror ni det kan bero på? Betongplatta under.
 
  • Trägolv med solljus, små fläckar och vitt draperi vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvet ligger troligtvis för nära väggen . Man brukar ha ca 5-7 mm mellan golvet och väggen så att golvet kan röra sig och expandera när luftfuktigheten ökar och minskar
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Men är det såhär det blir då? La det med rörelsefog men den kanske är för liten. Blev lite orolig för fukt
 
Bump
 
H hassl skrev:
Men är det såhär det blir då? La det med rörelsefog men den kanske är för liten. Blev lite orolig för fukt
Det är precis sådär det blir då. (Fråga mig inte hur jag vet DET. 😬😬)
 
Vilken bubbla pratar vi om? Är det den jag ser så tror jag inte på för liten rörelsefog snarare fel i tillverkningen , när uppstod den?
 
BirgitS
ricebridge ricebridge skrev:
Det är precis sådär det blir då. (Fråga mig inte hur jag vet DET. 😬😬)
Brukar man inte prata om brädor som reser sig och liknande när det är lagt med för liten marginal runt om?
I det här fallet är det ju bara en liten bubbla (några cm) mitt på en bräda.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Brukar man inte prata om brädor som reser sig och liknande när det är lagt med för liten marginal runt om?
I det här fallet är det ju bara en liten bubbla (några cm) mitt på en bräda.
Som sagt. Fråga mig inte hur jag vet det. Låt oss bara konstatera att jag gör det. Om man säger så.
 
golvet odes i maj 2022, upptäckte den nu men kan säkert varit där förut…
 
Jag säger nej till rörelsefogdrelaterat.
Aldrig varit med om det, men gissar på delamenering, att faneren släppt av någon anledning, antagligen fel i tillverkningen.

Den gång jag sett problem med rörelsefogen så reser sig hela plankor och flera av dem, inte 5x5 cm mitt i en planka.
 
  • Gilla
reez
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.